≡ Menu
Fii barbat!

Cat de sanatoase sunt abdomenele

in Exercitii fizice, Toata viata inveti

abs

Daca intri pe YouTube si cauti dupa termenul care defineste in limba engleza “abdomenele”“sit ups”, vei gasi o gramada de tipi care-ti vor spune ca acestea sunt cele mai bune exercitii pentru muschii sectiunii de mijloc.

Aceeasi indivizi iti vor spune insa, foarte probabil, ca valoarea acestui exercitiu depinde si de modul in care il executi.

Revista americana Newsweek merge insa mai departe si dezvaluie pericolele reprezentate executarea clasicelor si popularelor “abdomene”.

Oameni de stiinta care au studiat efectele acestor exercitii asupra corpului uman vorbesc despre faptul ca genul acesta de exercitii pot fi o cale sigura spre durerile de spate si afectiuni variate ale coloanei vertebrale.

“De ani buni nu mai recomandam aceste exercitii”

Dr. Richard Guyer, presedintele Texas Back Institute, declara in  Newsweek ca “am renuntat sa le mai recomandam oamenilor sa faca abdomene acum mult, mult timp. Asta pentru ca flexare aceea pune o presiune nesanatoase asupra celui mai slab punct al coloanei. Sectiunea cu cei mai multi nervi si cea mai sensibila in privinta afectarii nervilor este in parte din spate a coloanei, exact partea cea mai solicitata in timpul acestui exercitiu”.

Abdomen lucrat. Plus hernie. Plus postura incorecta

Stuart M. McGill, un profesor care studiaza biomecanica coloanei vertebrale la Universitatea Waterloo afirma ca aceste de exercitii pot duce inclusive la afectiuni precum hernia de disc.

Un alt specialist, de data aceasta in fitness, Craig Ballantyne, afirma ca abdomenele executate intr-un numar foarte mare pot afecta inclusiv postura corpului, aducand capul fata si deformand linia normala de asezare verticala a practicantului.

Ce alternative ai?

Asa cum v-ati obisnuit, Fii barbat! promoveaza intens flotarile.

Stiu, unii dintre voi s-ar putea gandi ca avem o obsesie pentru flotari de insistam atat in a le recomanda.

E posibil sa fie adevarat, dar nu suntem singurii care  le recomanda cand vine vorba de gasirea unor alternative la clasicele abdomene.

Stuart M. McGill insista asupra utilitatii flotarilor atat pentru antrenarea muschilor abdominali, cat si pentru dezvoltarea altor mari grupe de muschi:

“Ati vazut ca flotarile reprezinta o provocare pentru intregul corp? Iti solicita muschii abdominali, muschii frontali ai picioarelor, muschii bratelor si muschii spatelui. Exact grupele de muschi pe care le utilizezi concomitent in viata reala”.

Daca totusi insisti sa faci abdomene

Asa cum am spus in debutul acestui articol, exista voci care afirma ca abdomenele si diversele variatiuni ale acestui exercitiu sunt excelente pentru dezvoltare muschilor abdominali daca sunt exectutate corect.

Aici si aici sunt doua filmulete in care sunt prezentate metode de executare ale abdomenelor despre care autorii afirma ca ar fi corecte.

PS 1: citeste neaparat si acest articol. Vei afla cateva lucruri extrem de importante vizavi de modul in care poti obtine un abdomen cu adevarat plat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 comments… add one

  • stefan September 10, 2009, 6:30 pm

    interesant articol si perfect adevarat.am vazut pe pielea mea cat de nocive sunt abdomenele cu ridicare completa.

  • Bogdan February 19, 2010, 7:04 pm

    foarte tare…deci eu m am lasat de abdomene pentru ca am avut probleme cu coloana dupa o perioada de exerciti aproape zilnice …interesant articol

  • cristi December 15, 2010, 10:36 am

    nu imi place pozele imi vine sa vomit

  • Rares Patru March 20, 2011, 1:22 pm

    @ Cristi: nici lor nu le place agramatii :)

  • BOgDaN April 9, 2011, 11:19 pm

    dupa 2 luni de abdomene in fiecare zi facund 4 derii de abdomene a cate 30 de abdomene pe serie…acum se vad diferentele;)

  • nicu June 14, 2011, 5:44 pm

    Atunci eu ce fac ….. pot sa fac doar zece flotari pe cand abdomene cate 4 serii de 50 ?

  • eu June 24, 2011, 12:37 pm

    Flotari in sus flotari in jos. Eu am 1,92, 93 kg, pot sa fac 50 de flotari, dar nu pot mai mult de 7 tractiuni. Deci daca tot e vorba sa “fi barbat” trebuie facute atat flotari cat si tractiuni. Oricum forta unui barbat e data mai degraba de cate tractiuni face decat de cate flotari.

  • Slim August 5, 2011, 11:59 pm

    Eu sunt e parere ca forta unui barbat este data din nastere (foarte putin influentabila)… Exercitiile sunt pentru a te mentine in forma, nu pentru a te da mare in fata altora, daca , spre exemplu, poti sa faci decat 5 flotari corecte atunci munceste din greu, da-ti silinta sa faci mai multe pentru tine, nu pentru a le arata altora cat de puternic esti tu. Flotari, tractiuni, nu conteaza, ambele exercitii sunt extrem de eficiente.

  • Bogdan August 11, 2011, 11:21 am

    Eu cred ca este mai important sa avem “patratele” pe creier decat pe abdomen! Sunt deja cunoscute experimentele in care un hipnotizator poate face ca un halterofil sa nu mai poata ridica nici o cana cu apa (vezi Emile Coue pentru edificare). Sincer, cred ca este de milioane de ori mai importanta inteligenta decat aparenta. Un simplu ambalaj… Insa continuam sa suferim de “sindromul” formei fara fond!

  • eu August 11, 2011, 1:45 pm

    @Bogdan. Nu a spus nimeni ca nu este mult mai importanta inteligenta decat aspectul. Deci nu e vorba de nici un “sindrom”, trebuie sa fi constient ca sunt oameni care le au pe amandoua. Pana la urma, cu inteligenta te nasti, e prestabilita genetic si e foarte greu daca nu imposibil sa ii depasesti limitele, dar forta/forma fizica este un lucru care se obine foarte greu, prin exercitiu, rabdare, perseverenta si altele. Un om care vrea sa fie puternic (fizic) nu este automat un om fara fond, deci lasa prejudecatile astea, prejudecatile nu sunt pentru oameni inteligenti.

  • Slim August 11, 2011, 2:01 pm

    Acelasi lucru i l-am spus si eu lui Bogdan dar se pare ca nu mi s-a postat comentariul… :-?

  • eu August 11, 2011, 3:53 pm

    Slim…pentru ca esti un om rau:))

  • Slim August 12, 2011, 12:43 am

    Da, probabil ca a avut loc o interventie divina, la tine Dumnezeu probabil ca nu era atent, la urma urmei trebuie sa fie atent la vreo 7 miliarde de oameni, nu? :))

  • Bogdan August 12, 2011, 1:06 am

    Nu vreau sa jignesc pe ABSOLUT NIMENI dar:
    1. Slim: CU INTELIGENTS NU TE NASTI, ci TI-O FORMEZI, SE POATE DEZVOLTA PRIN INVATARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2. Slim : un “om inteligent si fara prejudecati” nu cred ca are vreo problema vis-a-vis de abdomenul sau…
    3. Slim: in Psihologia Sociala nevoia de atentie a barbatilor se manifesta in primul si in primul rand prin DEZVOLTAREA MUSCULATURII! La maimute, “rudele” noastre cele mai apropiate, atunci cand un maimutoi doreste sa atraga atentia asupra lui isi umfla muschii si incearca sa para mai mare decat este defapt. Exista psihologi renumiti (Peter Colette) care aseamana comportamentul barbatilor cu al masculilor maimute TOCMAI din aceste considerente (vezi Cartea Gesturilor).
    In fine, imi cer scuze daca am jignit pe cineva, insa categoric, acesta nu este locul in care sa creez o polemica si in niciun caz unul potrivit mie. Eu unul m-am retras! O zi/seara buna tuturor si numai bine!

  • Slim August 12, 2011, 1:39 am

    @Bogdan: Nu ma simt deloc jignit, am la randul meu niste argumente si niste explicatii:
    1) Intr-adevar, inteligenta poate fi antrenata, asemeni oricarui muschi din organism (chiar intentionam sa iau 2 carti de la biblioteca legate de acest subiect).
    2) “Un om inteligent si fara prejudecati” tine la sanatate, vorba romanului, ca e mai importanta decat toate. Asta in primul rand, in al doilea rand fiecare isi doreste sa arate mai bine, nu neaparat pentru a-si creea o imagine mai buna in fata altor persoane, doar pentru a-si creea o imagine mai buna PENTRU EL! Crezi ca eu fac exercitii fizice pentru a atrage cat mai multe fete. Nu, e irelevant, femeile rareori se simt atrase de fizicul atragator al unui barbat, pe ele le intereasza alte lucruri…Arat bine, ma simt bine in pielea mea, si astea nu sunt niste vorbe aruncate in vant, e cat se poate de adevarat. Sa nu mai vorbim de dorinta de a te realiza sau poate ca mie chiar imi place sa fac exercitii, sunt sute de motive si nu am nici timp si nici spatiu sa le enumar pe toate.
    3) Eu sunt pasionat de psihologie si mi-am format un obicei din a observa felul in care reactioneaza oamenii la anumiti stimuli si trebuie sa spun ca sunt de acord cu tine. Barbatii obisnuiesc sa faca astfel de lucruri ca sa atraga atentia, chiar si in mod involuntar. Eu nu ma incadrez in aceasta categorie, din fericire. :)
    Totusi, nu inteleg de ce acesta n-ar fi locul potrivit pentru “a creea o polemica”? Te asigur ca sunt numeroase persoane capabile sa poarte o conversatie civilizata si chiar sa-ti asculte anumite pareri pe blogul asta, inclusiv eu, sunt deschis si ascult orice opinie. Imi pare rau daca te simti superior noua in vreun fel, tu ai de pierdut in cazul asta…
    Si ca sa inchei comentariul meu, imi aduci aminte de un foarte bun prieten de-al meu pe care cand l-am intrebat daca vrea sa vina la sala cu mine mi-a raspuns astfel: “Nu, creierul nu se lucreaza la sala!”. Am avut si eu o replica, bineinteles: “Bun atunci, dar sa stii ca nici corpul nu ti-l lucrezi la biblioteca”. Nici corpul, nici creierul nu ar trebui neglijate, nu degeaba aveau romanii o zicala care a ramasa celebra pana in ziua de astazi (“Mens sana in corpore sano”).

  • eu August 12, 2011, 11:22 am

    Bogdan, ce vorbesti tu acolo “ti-o formezi, prin invatare” si pui un milion de semne de exclamare este educatie, cultura generala, cunoastere…nu inteligenta. Ca stai tu, sau altii, zile intregi sa citesti sute de carti e problema ta, esti un om citit, educat, dar nu neaparat inteligent. Faci o mare confuzie pentru cineva care se considera cu siguranta inteligent (din moment ce spui ca locul tau nu e in dicutia asta, cu un evident aer de superioritate). Ti-a raspuns bine slim la celelalte parti, insa eu cred ca a fost prea bland. Unii vor sa aiba muschi, altii nu, tu evident faci parte din a doua categorie, nu e nimic de acuzat la asta, e alegerea ta, dar ce nu am inteles eu e… de ce te deranjeaza sau intereseaza ca unii barbati sunt interesati de abdomen, flotari, tractiuni, mers la sala si antrenarea fizicului? Ce rol au avut comenturile tale? Sincer sa fiu, ai demonstrat doar ca esti un om cu prejudecati (cel putin una) ca oamenii nu pot fi si frumosi si destepti:), iar cum ti-am scris si mai sus, un om inteligent nu are astfel de prejudecati, are mereu mintea deschisa…Ma bucur ca te-ai retras din discutie, oricum erai in plus.

  • Radu September 14, 2011, 9:43 am

    Voi spuneti eu mor la 3 flotari

  • andre10 October 28, 2011, 12:24 pm

    sal imi puteti spune si mie antrenamentul pe saptamana la abdomene ?

  • Marcu Nicu June 21, 2012, 5:14 pm

    Ms mult pentru acest articol…nu stiam ca abdomenele traditionale cum ne invata profesorii de sport sunt periculoare…mati convins sa imi schimb modul de lucru al abdomenului…Iar in legatura cu mica voastra cearta Slim spune adevarul :D

  • mihai July 6, 2012, 4:00 pm

    salut,eu fac mai mult de 20 de flotari,tractiuni fac 10 ..dar nu asata conteaza si conteaza cum le faci,nu cate faci…Iar eu pentru abdomen nu prea lucrez ca am vazut cu ochii mei un prieten care de la 13 facea tractiuni mai mare ca mn cu 2 ani ,iar intro-zi i-am vazut abdomenul ..avea abdomen plat..acesta mi-a zis ca nu a facut nimic pentru abdomen si din asta am realizat ca de la flotarii si tractiuni a facut si abdomen..dar recomand abdomenele dar odata la doua zile ..deoarece muschiul cand il lucrezi se intinde se “rupe”iar acesta se repara in 48 de ore (doua zile e de ajuns)iar acesta dupa reparare devine mai mare pentru ca sa intins si sa reparat…recomandarea mea odata la doua zile :)

  • naziman November 19, 2012, 10:24 pm

    e bun articolu’, dar nu va-ti gandit ca in timpul exercitiului mainile nu trebuie sa tina capul si abdomenele de tip “crunch” NU TREBUIE FACUTE CU SPATELE DREPT , abdomenele de acest tip trebuie facute ruland coloana (am cercetat si am experimentat pe mine) in felul asta rezultatul apare intr-un timp scurt.
    pentru abdomen cele mai bune exercitii sunt cele prin rasucire pt. antreneaza muschii de sub “patratele”, deoarece este cel mai rapid mod de a scapa de grasime si duce la “taierea” abdomenului (apare spatiul dintre “patratele”)

  • boobbycel_groaznic January 20, 2013, 12:38 am

    nota 10 bogdane o femeie care te iubeste nu se i-a dupa patratele si mai l;as-o in pla noastara cu astia perfecti si fara pla ….

  • Adi March 26, 2013, 6:31 pm

    Am o intrebare…… pentru cine binevoieste sa-mi raspunda:

    Cam cate flotari trebuie sa fac/zi ca in 2 luni sa am un abdomen frumos…..( vine vara si mergv la bazin), si exista o solutie sa scap de o operatie care e in zona splinei (umpic mai jos se vede urat) si binenteles fara doctori =)) . Vr sa intru la un liceu bun si sa sarbatoresc distrandu-ma toata varaaa ?

  • nunus April 13, 2013, 12:33 am

    @Bogdan si @Slim
    Nu vreau sa fac pe desteptul, dar exista un proverb din batrani “Prostia din “nascare”(nastere) leac nu are”. Judecand dupa acestea, nu poti sa antrenezi un debil mintal astfel incat sa il faci geniu.
    Intr-adevar, inteligenta se dezvolta ca si muschii prin exercitiu, dar revenind la subiectul nostru, am facut si eu abdomene la viata mea si am observat abia dupa vreo 2 ani ca ma doare spatele si nu stiam de la ce, si eu care credeam ca e de la fotbal!
    Sanatate!

  • TheArtis July 3, 2013, 3:32 am

    faza cu patratele pe creier..am ras vreo 10 min ..buna tare..oricum foarte interesant articol

Leave a Comment