≡ Menu
Fii barbat!

Daca ajungi sa te bati, ar fi bine sa stii aceste lucruri

in Toata viata inveti

Majoritatea batailor de strada se sfarsesc prin lupta la sol

Indiferent daca traiesti precum Dalai Lama sau precum Catalin Zmarandescu, la un moment dat vei ajunge in postura de-a te confrunta violent cu un flacau dornic sa-ti traga o mama de bataie sau doar sa-si dovedeasca superioritatea fizica.

Ratiunile hormonale pentru care diversi indivizi au astfel de atitudini sunt mai putin importante. Ceea ce trebuie sa stii tu ar fi doua lucruri:

  1. sa eviti pe cat posibil astfel de dispute
  2. sa stii ce-ai de facut in caz ca ai dat gres la punctul 1

De ce fuga nu prea este o solutie

Pentru inceput, te asigur ca nu exista o metoda suta la suta sigura in ceea ce priveste evitarea unei dispute de acest gen. Unii, conform proverbului romanesc, merg pe pricipiul fugii rusinoase, dar sanatoase.

Fuga poate fi o solutie atunci cand stii ca excelezi din acest punct de vedere. Pentru ca daca nu o faci, am o veste proasta – fugind il starnesti pe “animalul” care te urmareste.

Iar daca te ajunge, te asigur ca va fi suficient de surescitat incat sa te altoiasca zdravan si cu o pofta deosebita :)

Prin urmare, alege fuga doar atunci cand stii sigur ca alergi bine, cand agresorii sunt numerosi si cand ai epuizat orice alta metoda de evitare a conflictului.

Priveste-ti adversarul in ochi si vei afla multe

Unii iti vor spune ca a-l privi in ochi pe cel care cauta scandal echivaleaza cu o atitudine provocatoare. Asa o fi, dar intre a risca sa-l provoci si a risca sa nu vezi o intentie de lovire, e de preferat prima varianta.

Contactul vizual nu te va ajuta doar sa-ti poti exprima o atitudine de incredere in sine, netematoare, ci te ajuta sa ai in campul vizual linia umerilor celui din fata ta. Orice incercare de lovire, indiferent ca e vorba de lovitura de pumn sau cea de picior presupune o ridicare a umarului.

Daca loviturile de pumn se pot anticipa pentru ca bratele celui din fata ta sunt in campul vizual periferic, o lovitura joasa de picioar ar putea sa te surpinda daca nu vei vedea miscarea semnalizanta a umerilor agresorului.

Pe scurt, fara prea multa teorie, umerii “telefoneaza” miscarile. Mai ales in cazul celor care nu au o pregatire speciala in ceea ce priveste sporturile de contact.

Pumnul e cel mai rapid, piciorul e cel mai puternic

Filmele spectaculoase cu Van Damme sau alti eroi “zburatori” deformeaza mult realitatea luptelor reale. Concret, majoritatea confruntarilor dintre doi tipi neinitiati in dispute de acest gen incep prin impingeri reciproce, una-doua lovituri si apoi lupta la sol.

Ideea de-a lovi cu piciorul asa cum ai vazut prin filmele de actiune este o idee destul de proasta. Loviturile de picior, mai ales cele inalte, trimise spre zona capului, sunt lovituri lente. Viteza de executie a unei astfel de lovituri creste in cazul celor antrenati, dar categoric este o lovitura mai lenta decat cea de pumn.

Bratele sunt rapide si extrem de eficiente, iar mai jos iti voi spune ceva si despre felul in care ar trebui sa le folosesti.

Legat de loviturile de picior, cele mai puternice si mai rapide in acelasi timp sunt loviturile joase. Poti lovi “femeieste” in tibie, poti lovi si mai “femeieste”  in testicule.

Totusi, merita sa petreci putin timp pentru a invata cum sa aplici una dintre cele mai de succes lovituri de picior din artele martiale – gedan mawashi geri ( poti lovi pe interiorul / exteriorul coapsei adversarului sau chiar pe articulatia genunchiului).

Executata corect si cu forta potrivita, acest tip de lovitura poate fi socanta pentru adversar si, in cazul celor neinitiati, ii poate face sa renunte rapid la orice atitudine agresiva (am vazut cazuri in care cel lovit n-a mai mers normal si doua saptamani dupa o astfel de lovitura aplicata pe exteriorul coapsei).

Nu ameninta daca nu poti pune totul in practica

Una dintre cele mai mari erori pe care le poti face intr-o disputa violenta este sa faci amenintari pe care nu le poti pune in aplicare. Concret, daca-i spui unuia “potoleste-te sau iti sparg fata!”  fii sigur ca esti in stare sa o faci daca adversarul iti raspunde “pai, ia fa-o!”.

Daca nu esti in stare se vor intampla rapid doua lucruri: tu-ti vei pierde din increderea in sine, iar el va prinde curaj avand in fata doar un flacau cu gura mare.  Prin urmare, daca latri, fii gata sa si musti.

Loveste primul si loveste in serie

Una dintre cele mai penibile imagini posibile este cea in care doi flacai se ameninta unul pe altul cu bataia, se reped ca doi cocosi, se imping, se ameninta din nou, iar se imping…

Daca nu ai cum sa eviti o disputa violenta, macar fa in asa fel incat sa lovesti primul, fa in asa fel incat sa lovesti zdravan si fa in asa fel incat sa-ti duci adversarul in imposibilitatea de-a mai fi un pericol.

Ti-am spus mai sus ca loviturile de pumn sunt extrem de rapide. Invata cum sa strangi pumnul cand lovesti pentru a nu ajunge in situatia de-a da-ti luxa sau chiar rupe degetele.

De asemenea, tine minte ca nu toate loviturile necesita forta pentru a avea un efect de neutralizare a adversarului.  De exemplu, o lovitura in zona nasului data chiar si cu o forta scazuta il poate face pe agresor sa nu mai poata continua disputa.

Durerea provocata de acest tip de lovitura, precum si lacrimarea incontrolabila il vor face sa nu mai aiba chef de nici de lupta, nici de vorba.

In fine, desi exista tentatia de-a lovi o data si de-a urmari apoi ce face adversarul, incearca sa legi loviturile astfel incat sa zdruncini increderea in sine a adversarului. Un pumn ar putea sa-l ambitioneze, o serie de pumni ar putea sa-l zapaceasca.

Ce sporturi te ajuta in luptele de strada

Vei auzi o gramada de recomandari, fiecare practicant al unui sport de contact are tendinta sa-si laude disciplina.

Dincolo insa de aceste dispute, e bine sa stii ca sporturile care presupun lupta la sol pot fi extrem de eficiente atunci cand ai un singur adversar (BJJ, judo, lupte libere), iar cele care presupun lupta in picioare sunt  mai eficiente in cazul disputelor cu mai multi adversari.

Pentru calirea organismului si pentru a ajunge sa-ti stapanesti bine emotiile in cazul unui conflict violent de strada, eu iti pot recomanda din proprie experienta Kyokushin.

PS: daca vrei sa inveti cum sa-ti construiesti un corp puternic asa cum natura l-a gandit pentru tine, ia-ti acum ghidul Corp de Animal. Vei invata lucruri incredibile despre cum sa te hranesti si ce exercitii fizice te  vor ajuta cel mai mult sa-ti dezvolti destept organismul.

107 comments… add one

  • Traceur August 12, 2010, 5:28 pm

    Interesanta abordare, totusi cred ca se rezuma la cat bine disciplinat emotional esti si mai ales cat de bine facut esti. Ceea ce am observat la noi in tara, ca in general cei care chiar stiu sa te bata, nu prea au parte de lupte de strada, in general sunt toti cam cocalari care au tupeu numai cand sunt cu 5-6 insi in spate. Si atunci sunt bune sfaturile pe care tu le dai, dar abordarea pe care eu o aplic, este una mai taraneasca, fie lovituri din genunchi, fie de cot, cat sa-l dezechilibreze pe prost si apoi ai 2 solutii continui sau fugi.

    Mai trebuie totusi tinut cont de ceva, se intampla ca ilustrul care cauta scandal sa mai aibe o arma, gen cutit, bata sau daca el este mai smecher pistol si atunci in situatiile astea recomanda o fuga, adrenalina poate sa faca minuni in unele cazuri.

    In orice caz, cred ca evitarea conflictului chiar si cu o mare urma in mandria ta este mai utila decat o bataie careia nu prea poti sa-i prevezi rezultatul.

  • dragos August 12, 2010, 6:01 pm

    bat pariu ca as putea sa bat toata echipa fii barbat fara probleme:) gay lords

  • 8Hz August 12, 2010, 6:46 pm

    Eee.. Simt un aer nou pe “Fii Barbat!”. Subiecte noi, netratate (parca) pana acum. De regula nu folosesc si evit pe cat se poate orice fel de manifestare violenta, in special fizica dar cu toate astea m-am trezit in ipostaze in care interlocutorul meu parea sa nu accepte dialogarea si atunci orice cunostiinta in ale autoapararii face diferenta. Ai dat sfaturi mici, de baza si foarte utile. Mai astept. Felicitari Rares !

  • Marius August 12, 2010, 8:10 pm

    “poti lovi si mai “femeieste” in testicule”: in Krav-Maga, arta martiala practicata de catre armata israeliana, lovitura in testicule e una dintre cele mai eficiente, care, garantat iti scoate adversarul din lupta!

  • constantin August 12, 2010, 8:50 pm

    Ai zis bn ca sporturile care presupun lupta la sol sunt extrem de eficiente .Eu fac Lupte Libere si stiu cum e, si evit pe cat posibil sa intr-u in dispute pentru ca la lupte sunt si procedeie specifice din picioare care dor foarte tare daca nu amortizezi bataia pe saltea iar ….aplicate pe strada unuia cu papagalul mare pot fi mortale .

  • AleX August 12, 2010, 10:01 pm

    Lovitul la coite nu e chair fair-play, dar foarte eficient :)

  • Costin August 12, 2010, 11:04 pm

    Felicitari Rares pentru subiectul abordat!Cum a spus si Rares cel mai bn ar fi sa evitati o astfel de intamplare neplacuta.Nu stiti niciodata ce se poate intampla,poate il bagi pe respectivul in spital si tu petreci cativa ani la parnaie dintr-un singur pumn sau viceversa.Scuza-ma Rares , dar loviturile de picior trimise spre zona capului nu sunt lente..din contra pentru un practicant de arte martiale sunt f rapide si f eficiente.Pentru lupta cu mai multi adversari recomand :kickboxingul sau muaythai!

  • Energy August 13, 2010, 1:12 am

    Salut. Multam de sfaturi, mai aiurea e sa porti ochelari asa ca mine.

  • Rares Patru August 13, 2010, 8:35 am

    @ Traceur: e important sa eviti, sa faci totul pentru a evita un conflict de genul asta.

    Nu e nicio rusine sa fugi de-o gasca de idioti pusi pe harta.

    @ dragos: sunt convins. drum bun.

    @ 8 Hz: mersi fain.

    @ Marius: poti lovi oricum ca sa te aperi.

    @ constantin: intr-o disputa unu la unu, lupta la sol poate fi extraordinar de eficienta. unii cred ca daca ai un fizic mai maruntel ar trebui sa eviti lupta la sol. din contra, cu un fizic inferior, dar cu niste tehnici simple de bjj, lupte libere, chiar judo poti face un adversar superior fizic sa regrete ca s-a luat de tine.

    @ ALeX: de acord :)

    @ Costin: am spus ca sunt mai lente decat cele de pumn. Normal, daca esti practicant de arte martiale, ai o viteza de lovire superioara net unui om nepregatit.

    @ Energy: depinde de dioptrii. Daca nu sunt uriase, te poti bate si fara ei. Exista in societatea noastra perceptia ca ochelaristul e fraier. Sincer, am avut la colegi de sala cu fata de fraieri de care nu m-as fi luat in veci :)

    Nu stii niciodata ce zace in omul de care te iei, asa ca lucrul cel mai destept este sa nu te iei de nimeni.

  • Energy August 13, 2010, 5:01 pm

    acolo pe youtube sunt si niste clipuri “human weapon” unele din ele chiar au tehnici usor de invatat :) si eficiente.

    @ Rares Patru Urmaresc de mult timp site-ul vostru si nu pot decat sa va urez sanatate si pe mai multe posturi !

  • Fenomen August 13, 2010, 7:14 pm

    Energy, poti sa inveti tu toate tehnicile de pe Youtube si iti garantez ca n-o sa poti sa le aplici daca o sa ai vreodata nevoie. Daca nu ai antrenament de 2-3 ori pe saptamana ca sa-ti dezvolti un anume “muscle memory” degeaba. Pana te gandesti tu ce “tehnica” sa aplici deja ti-ai furat-o. Recent m-am intors de la Brasov unde s-a tinut un stagiu international de aikido. Era un nene francez (Michel Martin mi se pare) care a aratat ca in aikido tehnica conteaza ff putin si ca dezechilibrul conteaza mult mai mult. Dar cel mai important e sa te feresti. Nu conteaza “cum” dar te dai la o parte nu stai ca prostu’ !

    Daca tipul are cutit ii dai si chilotii de pe tine. Nu merita sa-ti pierzi viata pt. un telefon, un salariu sau mai stiu eu ce rahat de lucru material. Inseamna ca avea un motiv daca te-a jefuit. Nu incerci sa fii erou daca stii niste procedee Krav Maga contra cutit. Au fost pana si maestrii care si-au furat-o in situatii nerepetate dinainte. Noroc ca nu traim in America unde toti au pistoale…

  • Fenomen August 13, 2010, 7:32 pm

    Iar partea cu fuga este foarte adevarata. Am fost in ambele situatii asa ca stiu ce vorbesc. :) Am fugarit si am fost fugarit.

    O data fugise un pusti de clasa a 10-a cu niste bani de-ai mei. Nici macar nu erau multi ca sa fie paguba. Prima secunda jumate n-am fost suparat. Abia dupa ce am inceput sa fug dupa el prinsesem ura. Norocul lui a fost ca facea fotbal ca-i crapam capu’ daca-l prindeam. Abia a doua zi m-am intrebat de ce vroiam sa-l nenorocesc pt. niste bani de inghetata… Asa ca nu fugiti decat daca stiti ca va tin picioarele ! Vorbesc foarte serios. Cautati sistemul C25K (“Couch to 5 kilometers”) si dupa primele 6 saptamani trageti ture de parc de 2-3 ori pe saptamana in viteza. Sprint-uri. Ca rezistenta timp de 10-15 minute continuu e mai mult decat suficient. Ce cocalar (fumator, ca e cool) te alearga mai mult de 5 minute, sa fim seriosi…

    A doua oara am fost alergat de niste dinamovisti retarzi prin zona Stefan cel Mare – Obor si vreau sa zic c-am simtit parul de pe ceafa cum s-a ridicat in timp ce fugeam. Nu stiu care-a fost problema lor dar ziceai c-am mancat guma Turbo. Nici macar n-am fost la meci in pana mea… Si eram imbracat in negru.

  • femeia zice: August 13, 2010, 11:03 pm

    fusese la un moment dat o stire prin ziare ca Van Damme iesise si el ca omul la o bere intr-un bar si un tip nitel afumat, dar nu destul cred, l-a provocat la o mica bataie.
    si ce-a facut vedeta spagat?
    a fugit cat l-au tinut picioarele.
    ma gandesc c-o fi reala povestea ca prea l-au aratat cu degetul astia prin ziare.

    mai Rares, dar metode de aparare pt baietii astia impotriva directelor de tigaie, ghivece, farfurii si alte obiecte zburatoare, nu dai? ;))

  • Energy August 14, 2010, 11:53 am

    @ Fenomen cum zice si autorul exista si situatii cand nu mai ai alta solutie, tre sa faci ceva :)

    @femeia sper ca baietii de aici sa nu se fi pricopsit cu femei de-alea ca e vai si amar de ei :)

  • Serginho August 14, 2010, 2:28 pm

    Din cate stiu eu Kyokushin interzice loviturile la cap… lovituri care in bataile de strada sunt necesare. Subiectul abordat este foarte bun si poate ajuta cativa viitori barbati… si pe mine m-a ajutat.

    Eu fac kick-box de 7 luni si nu am avut parte de nici o bataie. Daca vrei sa eviti bataile pe strada… iti vezi in primul rand de drum, nu-i bagi in seama, dar daca exagereaza fii foarte increzator in tine cand le zici ceva.

    Pentru cei care stiu sa loveasca cu piciorul, recomand un high-kick puternic direct in cap. Poate fi cea mai fatala lovitura si in acelasi timp dovada de experienta in batai.

  • Florin August 14, 2010, 2:40 pm

    Mereu auzi ca lovitura in testicole nu e fair-play sau ca numai femeile lovesc asa. Sa fim seriosi, atunci cand se ia unul de tine fix aiurea si nu prea ai sanse sa castigi disputa , eu zic ca esti fraier daca nu ii aplici o lovitura unde-l doare. Mai ales ca rezultatul e atat de avantajos.

    Nu ar fi corect intr-o lupta sportiva dar atunci cand e vorba de “sanatatea ta” eu zic ca ar trebui folosita din plin . :D

    bun articol ;)

  • Domnul T August 15, 2010, 4:59 pm

    Salut baieti, bun subiect !

    Ma gandeam sa ma reapuc de arte martiale, doar pt aparare nu pt a ma da smecher cum banuiesc ca merg motivati majoritatea la sala ca sa se faca mari sau sa invete sa se bata nu ca sa se apere ci ca sa provoace batai.

    Kyokushin am facut si eu si ai ce invata de-acolo.
    I se spune ” armata ” pt ca se bazeaza pe miscarile obisnuite de arte martiale si pune importanta pe conditia fizica.

    Personal ” kata ” adica partea ce tine de tehnica, demonstratii nu m-a interesat( pentru cei care nu cunosc , “kata ” dupa cum spuneam e partea de demonstratie care este proba si la concursuri, iar ” kumite ” e partea cu bataia )

    In lupta de strada nu ai timp sa gandesti, nu e o lupta cinstita bazata dupa reguli, ci daca ai noroc primesti un pumn sau daca nu un bolovan :))

    Eu nu sunt un violent, in asa fel incat te evit, maine iarasi te las sa ma faci in tot felul, poimaine prinzi mai mare curaj si intreci masura, dau cu tine de un perete de tot te imprastii!

    M-am batut mult in copilarie, eu eram baiatul cuminte de care se iau smecherii pt ca baietii cuminti par slabi si isi pot reconfirma pozitia de lider si puterea de grup.
    Ii bateam pe majoritatea chiar daca erau mai mari decat mine. Am fost un copil al naibii de puternic :)
    Doar ca felul cuminte, crestinesc de a fi, iar bataile nu opreau viitoarele conflicte, pt ca mereu atrageam …. defectul meu era ca raspundeam inapoi si ii confruntam cu curaj :)

    Daca sunt insi printre voi care mereu se bat si nu inteleg de ce….le dau eu explicatia va ganditi prea mult la treaba asta, va imaginati in situatie si ce faceti, atrageti bataia la nivel subconstient !

    In fine, am studiat artele martiale putin ca si istorie, ce cuprinde fiecare stil, care cum e,,,, si am ajuns la concluzia ca am nevoie de antrenament kick box, box, kyokushin sau jeet kune do.

    Pentru cei care nu stiu Jeet Kune Do a fost inventat de Bruce Lee. De ce vreau sa fac cunostinta cu metoda asta ? Pentru ca acest stil elimina pozitiile fixe, se bazeaza pe adaptabilitate fata de situatie, stilul liber, stilul fara stiluri :)))))

    Daca stie cineva prin Cluj un antrenor serios, cult si implicat in ceea ce face( pun pret pe calitatea umana mai mult decat gradul profesional ), unde sa mergi cu gandu’ ca nu a trecut antrenamentul pe degeaba, il rog sa imi raspunda la mesaj ;)

    Ms, cele bune !

  • killbuby August 16, 2010, 12:09 pm

    Cand e vorba de integritatea ta fizica nu ar mai trebui sa tii cont de nici o regula, bineinteles ca poti sa-l omori pe agresor tu fiind in autoaparare si sa faci puscarie 25 de ani ca ochiul. Acum depinde de determinarea fiecarui individ in parte cat de departe e dispus sa mearga intr-o situatie anume. Totusi, ca sa poti invinge pe cineva prin lupta fara sa ai probleme dupa aceia trebuie sa fii bine pregatit. Am intalnit indivizi la care le spargi fata, ii bati pana lesina si tot nu se lasa nici azi nici maine si atunci la unu de asta ce sa-i faci!!!
    Nu vreau sa zic vorbe mari, dar daca esti hotarat sa mergi pana la capat indiferent de ce s-ar intampla (asta daca e vorba de mai multi adversari si depinde de situatie) si aceasta determinare denota foarte clar din atitudine sunt sanse foarte mari sa eviti confruntarea fizica.
    Antrenarea corpului dureaza foarte multi ani, iar cu timpul imbatranesti apare uzura corpului pierzi din forta fizica, dar paradoxal educarea spiritului se obtine prin antrenament fizic. Prin dominarea adversarului la nivel psihic prin spirit duce la lipsa confruntarii fizice, adica nu mai e nevoie (adversarul simte asta inconstient). In schimb cu un individ ce se afla la un nivel ridicat de educare al spiritului nu o sa ajungi niciodata la confruntare fizica.
    Deci asa cum au postat si alti cititori ai acestui blog e recomandabil sa te antrenezi si cu cat o faci mai mult cu atat mai bine, sa fii pregatit pentru o situatie de genul pentru ca nu stii niciodata cand te intalnesti cu ea si nu o poti evita.

  • Vladutz August 24, 2010, 12:11 pm

    Da frate, toti faceti sporturi de contact 6 luni intr-o vara, hai ma cu besinile astea. In rest tot respectu pentru Alex David doar adevar. Ciao

  • Eradu August 25, 2010, 10:34 pm

    L-am vazut personal in Zalau pe Cristi Boldut, campion european de Kyokushin, lovind cu piciorul la sac genul ala de lovitura gedan mentionata in articol si credeti-ma ar fi rupt cu siguranta picioarele multora. Puteti exersa la un sac lovitura respectiva, merita efortul, poate fi foarte eficienta in orice situatie.
    http://www.youtube.com/watch?v=u2BlT4oHclU

  • vreauultimulloc August 29, 2010, 10:52 am

    Cred ca asta chiar e o situatie pentru care nu te poti pregati citind pe net :).
    Un low kick eficient se da daca esti antrenat si ai tibia intarita, un pumn se strange corect in milisecunda dinaintea loviturii daca ai mai facut asta de cateva mi de ori. Intradevar lupta la sol e sfanta Dar e diferita cea cu tehnici articulare (judo, lupte libere) de cea cu lovituri stil MMA plus ca asfaltul e un factor de luat in seama.
    Un conflic se poate evita in mult mai multe situatii decat credem noi, trebuie doar sa vrem.

  • gyuri September 27, 2010, 3:48 pm

    trebuie sa iti rupa nasul dacafaci box?///

  • Rares Patru September 27, 2010, 9:09 pm

    @ gyuri: nu trebuie sa-ti rupa nimeni nasul. Asa ceva se practica acum vreo 15-20 de ani de catre cursanti cu mai multa experienta si cu mai putina minte.

    Normal, e posibil sa-ti rupi zgarciul nasului la box, dar nu pentru ca cineva isi propune sa-ti faca asta :)

  • Ggabriel September 30, 2010, 4:17 pm

    Orice stil de arte martiale e folositor in cazul conflictelor (in special cele dinamice care implica mai multa miscare), mai ales ca inveti sa lovesti in zone senibile (nas, gat, ficat, testicule, articulatiile genunchiului), insa pt a face fata intr-o lupta pe strada e nevoie de multe antrenamente de tip Sabaki, cand esti atacat de mai multi adversari cu lovituri imprevizibile.
    Eu am practicat Ashihara Karate cativa ani in timpul liceului si facultatii si mai merg ocazional pe la sala sa dau cu pumnii si picioarele in sac. Nu am fost implicat in nici un conflict si nici nu-mi doresc.

  • Rares Patru September 30, 2010, 4:30 pm

    @Ggabriel: sabaki e o tehnica de miscare extrem de utila pe care o folosesc mai multe stiluri de arte martiale, doar ca Ashiara pune accentul mai mult asupra ei.

    Asa-i, cel mai bine e sa nu ai ocazia sa intri intr-un conflict.

  • skmikze October 21, 2010, 1:35 pm

    interesant site … o sa mai arunc o privire pe aici … mai mult la exercitiile fizice !

  • floryn November 10, 2010, 1:33 am

    are dreptate cand zice: ,,daca latri, fii gata sa si musti”. ma pus draq sa ma iau de 2 baieti, si a avut loc o bataie (ei 2 si eu singur) si mam ales cu un ochi vanat… cu toate ca aia doi aratau ca niste prosti… nu am avut multe sanse… asa ca mai bine eviti astfel de lucruri, cat despre lupta 1-1 e alta treaba… numa sa nu ajungi tu primu jos

  • Catelus January 21, 2011, 11:42 am

    Mda,interesant ce spui tu pe-aici,trebuie sa fii stabilit emotional si tot timpul cand mergi la o bataie sa nu faci pe spiderman si sa te duci singur.De ce?Simplu: oricine mai aduce 5,6 prieteni si daca esti singur nu mai stau la discutii sar toti pe tine..Trebuie sa stii ceva:Inainte sa te iei de unu’ gandeste-te de 2 ori si gandeste-te la faptul ca bataia doare,orice pumn incasat…

  • un_oricare_alt_tip January 30, 2011, 11:48 pm

    E foarte important sa n-ajungi in situatia bataii… din cauza justitiei romane.
    Un alt lucru pe care nu l recomand e gestul bataii in cazul unei tipe sau a unui conflict generat de ea. E o situatie lose-lose. Ele nu apreciaza gestul, doar privesc spectacolul si eventual urla isteric- daca nu au provocat intentionat situatia. Deci nu va bateti pentru “ele”, fiindca e o situatie “lose-lose”. Orice ar fi, tot bine n-o sa fie.
    Tehnic vorbind in scurt timp o sa pot sa va ofer o locatie modesta, dar unde lucram problema “mma” , atat striking cat si grappling. Nu fac reclama deoarece nu voi posta nici un link sau numar de telefon. Dupa ce voi primi acordul pe mail, daca il voi primi, o sa continuam demersurile.
    Atat ca treaba de “bataie”, cat si pentru o forma masculina si revigoranta de miscare, stimuland cam tot corpul.
    Legat de site, este o foarte buna sursa de informatie si de recapatare a “bijuteriilor native” pe care unii le ascund pana le pierd, pierzandu si respectul de sine, si multe alte lucruri.
    Felicitari si… la mai multe!
    Oricat am aborda aici domeniul
    bataii nu acoperim nici macar 1% din ceea ce ar trebui.
    Multumesc!

  • misu March 24, 2011, 11:55 pm

    sunt de acord ca orice situatie violenta ar trebui evitata. nu trebuie demonstrat totul prin bataie ci prin inteligenta. cred ca fuga este o solutie atunci cand te confrunti cu 4-5 maimute violente. in legatura cu sporturile care ar putea ajuta in luptele de strada as putea adauga kempo, muay thai si jeet kune do.
    cred ca ceea ce a fost spus in acest articol sunt chestii de baza care ar trebui sa le stie oricine si sunt foarte folositoare. insa cred ca azi bataile de la egal la egal sau ,,parte in parte” sunt rare si trebuie sa infrunti individul si intregul sau stol sau cireada( dupa caz). respect pentru baietii de la ,,Fii barbat”. m-ati ajutat sa ies din multe incurcaturi.

  • misu March 24, 2011, 11:55 pm

    sunt de acord ca orice situatie violenta ar trebui evitata. nu trebuie demonstrat totul prin bataie ci prin inteligenta. cred ca fuga este o solutie atunci cand te confrunti cu 4-5 maimute violente. in legatura cu sporturile care ar putea ajuta in luptele de strada as putea adauga kempo, muay thai si jeet kune do.
    cred ca ceea ce a fost spus in acest articol sunt chestii de baza care ar trebui sa le stie oricine si sunt foarte folositoare. insa cred ca azi bataile de la egal la egal sau ,,parte in parte” sunt rare si trebuie sa infrunti individul si intregul sau stol sau cireada( dupa caz). respect pentru baietii de la ,,Fii barbat”. m-ati ajutat sa ies din multe incurcaturi.

  • raul April 5, 2011, 9:45 pm

    M-am batut cu unul,tineam foarte mult la loviturile de picior,prea putin la cele de pumn.Am inceput sa dau cu pumnii,am dat doi pumni dintre care unul in nas.I-am spart nasul apoi n-a mai vrut.Apoi se lauda ca m-a batut,mi-a dat cativa pumni in fata.Intr-adevar aceste dispute ar trebui evitate.

  • BoSSSSS April 15, 2011, 12:08 am

    UN SFAT:DACA COMENTEAZA LA TINE ALA FI CU MAI MULTI SI ARATALE DE CE ESTI IN STARE SPARGEI BOTU SI O SA SE TEAMA MULTI DE TINE ;) ASCULTA CETI SPUN

  • Alen C April 28, 2011, 8:14 pm

    Cel mai bun stil de lupta e Jeet Kune Do, creat de Bruce Lee. Tehnica “gedan mawashi geri” si multe altele asemenea sunt folosite in sistemul jkd. Aici se pune accentul pe lucruri practice pe care ai putea sa le folosesti oriunde. De la lupta cu un ziar la situatiile 1 v 5,6 .

  • Maiconteaza? April 28, 2011, 8:23 pm

    Eu din vara vreau box fiindca cdecat sa-ti rupa altu gura pe afara mai bine io rupi tu lui.Acum ceva timp m a amenintat un prost care era cu inca 4 erau 5 nu am zis nimic a 3 a zi am venit si eu cu cativa eram 5 vs 5 practic si ghici ce? au fugit..

  • CaTaLyN May 8, 2011, 12:08 pm

    Multumesc de sfaturi !!:D Sunt foarte eficiente! Si Bafta in continuare cu sfaturi din astea!!

  • girl May 16, 2011, 1:16 pm

    de ce citesc articlolul asta? pentru ca sotul meu s-a batut cu unu, ala mai mare cu 2 capete si 50 kile..un teximetrist odios..si..desi poate lupta era de la inceput una cu final predictibil, asta e, nici sotul meu nu s-a lasat…ideea e..ce dracu sfat sa dau, ca eu as vrea sa ii dea o mama de bataie aluia, sa ii ia frica si sa nu se mai uite la noi…nici cu coada ochiului, ca acum ala ameninta ca ne face sa plecam din cartier…politia oricum e impotenta mai mereu..si cred ca merge faza cu ochi pentru ochi…ufff…

  • Anonim May 18, 2011, 12:37 am

    Fuga nu este chiar cea mai rea idee…. am avut un conflict acu un an cu un baiat mai mare cu vreo 4 5 ani ca mine… mai bine facut … mai inalt…etc…..si am dat ochii cu el a incercat sa ma ia intro zona mai ascunsa … dar profitand de o persoana pe care o cunosteam(o prietena de fam) la intrebat ce treaba are cu mine si intr-un moment de neatentie din partea lui am fugit….logic ca el a venit dupa mine … dar ani de fotabal ai mei siau spus cuvantul intru final am reusit sal fac sa ma piarda printre blocuri … si na ca orice om ma duc spre casa mea dar in cea mai mare graba ( sa nu fugiti dupa ce va pierdut mai ales daca este noaptea si nu va poate recunoaste usor: fuga va va face mai usor depistabil) ghinionul meu a fost ca el era cam la 20 de metri de blocul eu iar eu nu il observasem si grabit sa ajung acasa … asa sa intramplat ca nu aveam cheie de la interfon si sun rapid sa deschida si cand ma trezesc cu el langa mine…. era rupt de obosit abea mai mergea…abea a mai apuca sami zica 2 cuvinte a incercat sa imi traga dar mam ferit apoi sa speriat caci a auzit o usa a unui vecin deschizanduse si a plecat:

    in concluzie ( daca stii ca poti alerga …fao ….in postura mea a fost ceva riscant el fiind mai mare si mai solid ca mine….)

    Dar am avut si conflicte in care nam fugit acestea sunt cazurile disperate cand esti sigur ca nu ai nicio sansa de a iesi invingator!

    oricum mersi de sfaturi!

  • Slim June 1, 2011, 11:18 pm

    Va recomand un stil foarte eficient pentru aproape toate situatiile pe care le puteti intalni. E vorba despre Xanda/ Sanda, e stilul modern de Wushu (artele martiale chinezesti) si a fost creat de armata chineza in secolul 20, pentru lupta corp la corp. Am practicat acest stil cam un an jumate si pot sa va spun ca m-a ajutat foarte mult (regret ca nu prea mai am timp sa continui). Cine e interesat poate sa caute mai multe pe net.
    Cat despre situatiile de agest gen, evitati-le! Asta a fost primul lucru pe care l-am invatat cat am studiat artele martiale, toti antrenorii care se respecta recomanda folosirea unor “tehnici” invatate la antrenamente doar in situatiile limita (din care nu poti sa scapi). Am fost socat si cand am aflat cat de grave pot fi chiar si niste “batai usoare”, faptul ca un simplu pumn poate lasa urme pe viata. Trist este ca odata si odata trebuie sa treci si prin asta, traim in jungla si incercam sa supravietuim intre animale…

  • SS June 6, 2011, 4:55 am

    Buna, cam tarziu am vazut articolul, insa dupa o noapte plina de video cu MMA fights si street fights, din Youtube am ajuns in Google si din Google aici.
    Ce sa zic? Foarte interesanta abordare a subiectului. Referitor la mine as putea spune cam urmatoarele: Am 25 de ani si aproximativ 110kg, la 1,85m. Niciodata, eu cat si apropiatii nu m-au considerat gras, ci mai degraba un tip solid…
    Stiti, sunt de aceeasi parere cu multi dintre voi, cum ca scandalurile din care ai putea iesi sifonat ar trebui evitate ,insa cred ca orgoliul multor baieti sau barbati isi spune cuvantul cand dintr-o gasca auzi: “Ia uite si la handicapatul asta”.
    Nu pot spune ca mi s-a intamplat… de multe ori… poate doar de cateva ori, pana cand am inceput sa-i pocnesc si ei sa inceapa sa ma cunoasca. Asta se intampa intre 16-19 ani. Intre timp, am ajuns politist. Facand scoala de agenti de politie, orele de sport erau destinate prelucrarii si deprinderii tehnicilor de autoaparare, box, rezistenta fizica,etc. Am deprins cateva chestii, insa sincer nu mi-au folosit decat la cateva incatusari in activitate.
    Fiind constrans de problema banilor, care ba nu erau, ba nu veneau, am fost nevoit sa-mi dau demisia pentru un job in alta tara. Nu-i nimic, zis si facut. Si tinand cont de obligatia deja inexistenta, dupa demisie, de a manifesta un comportament model in societate, se intampla ca intr-o seara sa merg pe o alee din oras unde 3 baieti, ma intercepteaza cu o replica de genul: “Vezi frate, ca nu mai esti politzai, te *** in gura si pe tine si neamurile…” ….ajunsese la increngaturi departate familiale :)) Nu stiu cum, sau de ce, dar simplu ca si “buna ziua”, i-am dat doar o palma peste nas. atat. fara stiluri, fara asteptarea unui rezultat, fara nimic. Bineinteles, individul, care era mai varsta ca mine,a cazut jos, plin de sange (nu inceta sa-i curga sange din nas) ma ameninta ca ma taie, ca ma sparge, ca ma de toate…
    Ideea este ca acum, parca mai mult ca oricand ma gandesc ca uneori, stiindu-te capabil de multe lucruri urate pe care le-ai putea face, este mai bine sa incasezi un pumn decat sa dai unul… Tot timpul, de atunci, ma gandesc, ce as face daca vreun “jmeker” m-ar mai jigni cu ceva asemanator.. Sa-l omor nu pot, sa-l las in pace, nici atat. Solutia este Din Dragoste, cu Mircea Radu.

    P.S. Nu subestima niciodata constructia corporala a adversarului, in schimb, iti poti bate joc de gandurile si emotiile lui care il pot face fie un fluturas, fie o gorila nespalata.

  • alex August 19, 2011, 9:53 pm

    am niste vecini foarte rai!!!!
    astazi dupa masa a venit unu la mine nervos rau ca de ce ia zis lui alt vecin ca eu fac mereu mizerie pe jos . iam zis bai omule eu nu am nicio treaba d-abea acum 5 min am venit acasa .
    Mi-a pus mana in gat si facut pumnu sa mi de-a nefericita dar sa abtinut . eu practic am ramas socat ! nu stiam ce sa mai zic ma blocasem eram si cu paharu in mana . am ramas statuie ma gandeam mama o iau in bot frumos azi . dupa ce am realizat ca fraieru a vrut sa ma arda frumos am inceput eu sa tip cat pot pe hol si am iesit cu cutitu da fraieru a intrat in camera . dupa cateva ore i-am zis data viitoare ai grija cum o dai vere ca nu mi place. ( e facut bine fraieru e bodygoard)
    acum ma simt nasol ma simt fraier ce mi recomandati sa fac ..sa il ard cu perversa ?

  • Slim August 20, 2011, 2:18 am

    @alex Recomandarea mea: trateaza fiecare situatie cu calm, incearca cu vorba buna si dai numai daca esti nevoit. Cu alte cuvinte, fi mai destept ca el! :)

  • Gabytzu August 22, 2011, 2:16 am

    Ms interesanta treaba cu seria de pumnii…si mai multe chestii

  • alex August 27, 2011, 2:15 pm

    Mersi ptr sfaturi Slim ..acum am devenit ….asa cat de cat prieteni ne salutam ne intrebam ce faci cum e d-astea….p mea eu sunt un tip dusmanos de felu meu nu mai pot sa il sufar pe tipu asta
    mentionez ca nici eu nu sunt “moale” cu toate ca am 62 kg fac sala de cateva luni ( 80kg la piept) , am facut rugby 4 ani , am forta , am toate grupele de muschi ffff bine formate si se vad asta ptr ca snt prea slab:)))) nu am sa ma las si acum imi c-am pare rau ca nu am sarit la bataie …la primul conflict care iese ii dau da rau de tot sa-l distrug :))))))))

  • gabi October 4, 2011, 3:57 pm

    constantin,imi pare rau ptr soarta ta ai sa vz ce bataie iti ei ce esti smecher cu luptele tale iti tai gatu fraiere ,cat despre aceasta discutie intro bataie nu tre sa te lasi niciodata batut nu ma refer la locul actiuni ci mai ales dupa

  • Slim October 4, 2011, 7:42 pm

    @gabi Nu ai cumva impresia ca locul tau nu e aici? De obicei frustratii si copiii de 13, 14 ani injura si ameninta pe net, cei cu adevarat “smecheri” nu se coboara la nivelul asta. Asa-i ca am dreptate? :)

  • Gebel November 16, 2011, 5:19 pm

    Adevaru e ca orice ai practica tu intr o bataie de strata rezultatu e imprevizibil pentru ca oricand respectivu cu care te bati iti poate da “lovitura norocoasa” ca sa zic asa :)) …….. eu am facut 1 an de box si acum practic lupte greco si am avut nefericirea sa dau de un TIGAN nespalat care s a luat de mn pt pur si simplul fapt ca mergeam drept :)) si nu cocosat sau cu capul in jos asa cum probabil so fi asteptat el sa merg in fata lui :)))) banal nu :)))) ei bine dupa ce mi a zis cateva injuraturi la care eu nu am raspuns m a oprit dupa care intrebandu ma daca sunt jmecher :))) si eu i am zis sa si vada de treaba lui fapt care l a enervat la culme si mi a dat un pumn in piept de simteam ca imi ies plamanii pe nas :))))))………ei bine am dat ca nebunu nici macar nu m am uitat aveam reflexele de la box si dadeam incontinuu din brate pana cand l am vaz pe tigan cum cade si ghici ce da cu capu de banca :| …… singuru gand care mi a trecut prin minte a fost PUSCARIE :)) si m am speriat ingrozitor dupa care am fugit :)))) in fine ce pot sa zic ceea ce s a zis pe site este folositor doar ca nu intotdeauna le poti pune in practica eficient si ajungi in situatii neplacute situatii care cat se poate de sigur le poti evita :D

  • Radu December 9, 2011, 2:11 am

    Salut ! ce pot a spun .. astazi am avut un conflict cu un tip de vreo 18 ani 1.80m, eu avand numai 16 ani si 1.60 :)) Bineinteles eu eram cu un prieten cam de varsta mea, in fine … respectivul baiat a inceput sa se impacienteze, doar pentru simplul fapt ca ma uitam la prietena lui :)) … cand il vad ca incepe sa`l loveasca pe tovarasul meu. Eu ce sa fac … nu am mai stat pe ganduri si am sarit cu picioarele pe el .. i`am dat un picior in cap, dupa care l`am luat la pumni :)) … si uite asa am reusit sa`l bat.
    Ce vreau sa spun, este ca nu conteaza varsta, greutatea sau inaltimea … tot ceea ce conteaza este increderea de sine. In situatii extreme iti descoperi multe capacitati ascunse.
    Dupa aceasta intamplare am tupeu sa o dau “face to face” cu oricine, bineinteles daca sunt provocat (niciodata nu am cautat certuri sau alte lucruri de genu`).
    Ce ziceti ? Am procedat bine ? :D

  • Adrian Aldea December 9, 2011, 10:22 am

    @Radu
    Daca ai procedat bine? Asta ramane de vazut !!! Daca totusi a ramas intreg dupa bataia pe care zici ca i-ai dat-o, inseamna ca te-ai ales cu “prieten”. Din pacate in viata te intalnesti cu situati in care trebuie sa recurgi la violenta, acuma, daca in situatia descrisa de tine ai fi putut evita confruntarea fizica a depins hotararea ta. Dar exista posibilitatea ca lucrurile sa mearga foarte prost, dintr-un anumit punct de vedere si atunci va trebui sa iti asumi responsabilitatea si sa suporti consecintele. Daca intr-adevar esti pregatit pentru asa ceva, inseamna ca oricand si cu oricine poti “sa o dai face to face”.
    Bafta si intelepciune iti doresc.

  • Radu December 10, 2011, 3:03 pm

    “Adrian”
    Din pacate am fost nevoit sa recurg la violenta … nu am vrut ca lucrurile sa mearga asa de departe, dar s`a intamplat. … Oricum am sa`ti urmez sfaturile si multumesc mult.

  • Dony December 14, 2011, 10:58 pm

    foarte bun articolul, cu niste sfaturi foarte practice …
    acum o parere de la practicantii care ar fi mai bun Kyokushin sau muay thay sunt foarte nehotarat… ms mult

  • Lil r December 14, 2011, 11:44 pm

    sambata seara m-am batut si eu … ce sa vezi o gasca de rromi m-a vazut intr-un colt eu eram cu cineva ne-au inconjurat erau inarmati cu leaturi , eram si eu si tipul inarmat cu bastoane telescopice …i.am rugat sa plece sa ne lase in pace, ei au tinut.o pe al lor ne tot amenintau ca ne bat . intr-un moment de neatentie unul mia dat cu leatu peste cap . atunci din reflex am ridicat mana ma lovit peste mana iar eu i-am dat un baston peste fata ..ce sa mai ? o cazut ca un rahat .. eu nu m-am mai putut pri din seria de lovituri pana ce nu se mai putea misca LA DRACU O FI MURIT? am luato la fuga unde ce sa vezi era unul ce ma astepta i-am dat o talpa in fata o picat si m-am carat .tipul cu care eram o fugit din prima si m-a lasat cu cei 3 dar i=am facut pe 2 din 3 ca unul numa se uita .concluzia: mai bn ma caram cand i-am vazut iar acum nu eram cautat :| dar nui nimic daca i-am batut atunci ii mai bat de 10 ori.. dar daca o sa aibe cutite la ei ce sa fac?

  • 8Hz December 15, 2011, 2:34 am

    @Dony

    O importanta mai mare decat alegerea stilului o are alegerea instructorului. Intereseaza-te de instructor..din ce background provine, la ce fel de competitii a participat, ce rezultate a avut si daca are sau nu un atestat recunoscut.

    Eu practic Muay Thai-ul cu domnul instructor Stan Horatiu Antonio (google it sa vezi cum ar trebui sa arate CV’ul unui instructor de MT). Nu a fost o alegere personala. Pot spune ca el m-a ales pe mine si ma bucur de alegerea facuta mai ales ca am parte de indrumarea unui mare om (mare caracter) cum este dl Horatiu.

  • Dony December 15, 2011, 9:58 pm

    inteleg, dar ma refer la utilitatea stilului intr-o lupta (pe strada), din cate am vazut pe google Kyokushin-ul nu permite lovituri la cap/fata caz in care intr-o lupta reala (pe strada) nu cred ca ajuta prea mult pe cand muay thay-ul imi pare mai practic pentru ca cred ca nu are rost sa inveti tehnici pe care intr-o situatie reala iti este greu sa le pui in practica, doar ca unul din astea 2 sporturi m-ar interesa…si daca este indicat sa tragi putin si de fiare cat timp faci si un sport de contact…ms mult

  • Lil r December 19, 2011, 10:21 pm

    http://www.peteava.ro/id-94397-batai-de-strada uitati-va de exemplu la astia cum se bat ca muierile , nimic tehnic doar ca ciobanii dau cu pumni de parca ar incerca sa inoate, dar astea sunt adevaratele batai de strada!

  • Rares Patru December 20, 2011, 11:45 am

    @ Dony: mereu vor exista idei conform carora anumite stiluri sunt mai bune decat altele. Parerea mea este ca daca inveti bine un stil de contact deja ai mai multa experienta in controlarea emotiilor si a lovirii corecte decat peste 99% dintre adversari.

    Daca esti perfectionist si vrei sa bati pe toata lumea, afla ca nu poti. Intotdeauana vor exista tipi mai buni decat tine.

    In plus, anumite stiluri de lupta mai utile decat altele in functie de situatie. Un stil precum BJJ, care este excelent pentru confruntarea cu un singur adversar, devine inutil in confruntarea cu mai multi. Pe cand un stil de lupta in picioare devine extrem de util cand sunt mai multi adversari. (oricum, cand ai mai mult de un adversar e al naibii de greu sa faci fata daca respectivii au o minima organizare)

    Invata un stil de contact si iti va prinde bine din foarte multe puncte de vedere. Inclusiv din perspectiva evitarii confruntarilor.

    @ Lil r: asa sunt majoritatea batailor de strada, de asta antrenarea intr-un mediu profesionist cat de cat te poate ajuta foarte mult.

    Normal, sunt oamneni care desi sunt mai bine antrenati decat oponentii lor ajung sa-si ia batai sora cu moartea pentru ca se pierd rapid in tensiunea confruntarii.

    Anumite sporturi de contact te aduc foarte aproape de stimulii luptei reale, iar acest tip de antrenare iti este categoric folositor.

  • 8Hz December 20, 2011, 1:52 pm

    @Dony
    Daca tu vrei sa te antrenezi ca sa “duci” totul in strada intereseaza-te de Krav Maga. Exista multe centre acreditate unde ai putea merge. If not..du-te pe Muay Thai. Nu degeaba se intituleaza “arta celor opt arme” (picoare, genunchi, coate si pumni). Kyokushin-ul necesita timp si dedicatie.
    In cazul “trasului de fiare” practicat in paralel cu un sport de contact nu exista contraindicatii atat timp cat ai un orar bine organizat astfel incat sa-i asiguri corpului un timp de respiro. In opinia mea, mai bine ti-ai petrece timpul in plus la sacul de box, perfectionandu-ti loviturile. Sala de fitness o sa te ajute sa punctezi doar la impresie artistica. Nu o sa-ti intareasca pumnii, coatele sau tibiile.

    @Lil r
    Bataile din clipul acela sunt un total haos. Niciunul, dar absolut niciunul din baieti nu are un minim de cunostinte in domeniul luptelor de contact ( exceptand tipul de la 1:25). Nici n-as putea sa descriu mai bine decat ai facut-o tu: “dau cu pumni de parca ar incerca sa inoate”. Tipul de la 2:12 mi-a placut tare mult. Presupun ca se uita mult la WrestleMania :))

  • Dan Constantinescu January 6, 2012, 5:47 pm

    Foarte bun articolul mai ales ca in ziua de astazi marea majoritate a tinerilor vor sa “impresioneze” prin cat de bine stiu ei sa se bata. Daca ai un caracte mai puternic iti va fi usor sa il infrunti. Exact cum spune si mai sus este bine, daca il vezi ca este pregatit sa te loveasca , sa incepi tu primul, printr-ul asalt de pumni si picioare pentru a-l intimida.
    Va recomand tuturor celor care vreti sa invatati sa va aparati si bineinteles, si voua celor care stiti deja cat-de-cat sa va aparati sa veniti la antrenamentele de QWAN KI DO.
    Daca sunteti din Constanta nu ezitati sa va alaturati clubului GUOM Constanta din cadrul Federatiei Romane De QWAN KI DO.
    Detalii : http://www.guom.ro http://www.qwankido.ro
    vladimir-constantinescu.weebly.com
    Si pe Facebook: http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100003351762018

  • Dan January 6, 2012, 10:59 pm

    Tu explici de parca ai trecut prin ele:)…Crede-ma nu e asa cum zici tu:))…Cel mai bun sport este boxul mai ales in spatii inchise:)…..Eu degeaba vorbesc acum dar cand am simtit k iau bataie nu mai ma gandeam cum sa fac….Cea mai buna soluti e sa ai 1,2 prieteni care iti stau alaturi la nevoie indiferent de situatie:)…Degaba ma bat bine daca adversarul meu are cutit:)…13 copci am avut pe burta:) dar si eu am am avut grija sa ii rup 2 coaste si lui si celor 2 amici ai sai:)…si tot eu am luat amenda chiar daca nu am inceput eu scandalul:)))….Am facut gresala sa fac 2 glume cu una din pretenele lor..am dansat putin cu ea mi-a dat nr de tel si apoi au venit negriciosii sa ma bata:)….si de acolo…5 mil amenda:|

  • Mihai January 7, 2012, 4:21 pm

    Eu practic kyokushin de ceva timp e foarte fain am mai practicat judo, karate, kung fu multe sporturi de bataie dar inca nu pot sa imi stapnesc emotia si frica.. Am o intrebare kyokushinul este mai bun decat kickboxul?

  • Dan Constantinescu January 7, 2012, 6:56 pm

    Dan ai dreptate si tu si de cele mai multe ori , ca si in cazul tau chiar dak nu incepi tu conflictul pana la urma tu vei fi cel batut
    (probabil :) ) si cel ce va plati o amenda frumusica. Nu e normal da ce sa facem? Traim in Romania! Foarte bine ai spus ca e bine sa ai cativa prieteni de nadejde pt ca niciodata de unul singur nu vei fi victorios intr-un conflict in care sunt implicati mai multi.
    Sa sti ca nu numai boxul poate fi o varianta de a invata sa te bati. Sunt mai multe alternative. In ceea ce priveste Qwan Ki Do-ul , este mai mult de atat: pa langa ca invati sa te aperi , inveti sa te si controlezi si sa iti invingi temerile. Nu zic ca boxul nu este un sport. Este! … si inca unul foarte bun…. este un sport de contact…. In schimb artele martiale nu sunt numai de contact ci si de stapanire psihica!

  • Mihai January 8, 2012, 1:02 am

    De obicei boxeri sunt cei care pornesc o bataie ca se cred mari si tari dupa o luna de box sau kickbox de asta nu prea vreau sa ma duc la box sau la kickbox , sper sa ma ajute kyokushinul:)

  • dragos January 24, 2012, 9:02 pm

    ai avut dreptate eu fac kickboxing si stiu cum e

  • mynu January 24, 2012, 10:10 pm

    Esti tare frate…tine-o tot asa…;)

  • Ionut February 2, 2012, 8:51 pm

    Multumesc am invatat ceva de pe acest site ;) acum stiu sa ma bat cat de cat.

  • Lil r February 2, 2012, 9:18 pm

    Scz ca ma bag asa in seama dar vei sti asta doar cand o sa te bati , degeaba citesti de-astea ,ca astea te intaresc putin psihic , greu pui in aplicare cele scrise mai sus!

  • Dan February 2, 2012, 9:22 pm

    De obicei fetele pornesc o bataie…:)) Si de acolo incep toate incurcaturile:). E naspa ca nu le poti lasa sa se bata intr ele , cred ca politia nu ar mai fi asa aspra cu amenzile daca s-ar bate fetele….

  • Lucian February 16, 2012, 10:50 pm

    Va dau un sfat, nu invatati sa va bateti uitandu-va pe net la clipuri (pe youtube), asta se face doar practic, gasiti un prieten, luati-va niste protectii si incepeti sa va caftiti pana nu mai puteti, dar cel mai indicat faceti o arta martiala, iar intr-un conflict cel mai bine e sa pastrati o distanta de cel putin un picior de-al lui lungime, ca sa stii sigur ca nu te loveste si daca se apropie, o lovitura pe contra (directa cel mai bine, de pumn sau picior). Oricum incercati sa le evitati, nu se merita sa-ti consumi energia cu niste fraieri ca ei se cred mai tari decat tine. Cred ca am de fost de folos.

  • MIHU February 17, 2012, 7:07 pm

    Poate ca pare o intrebare cam aiurea dar as vrea sa stiu daca de la 20 si ceva de ani mai poti invata sa faci sfoara sau spagatul , din punct de federe fizic.

  • Lil r February 17, 2012, 8:01 pm

    Niciodata nu e prea tarziu , doar sa nu fortezi nota!

  • Fratelo February 25, 2012, 12:30 pm

    Ca ziceai undeva ca dak nu tii bine pumnul iti rupi degetele… pai ca sa vezi asa am patit eu cand mam batut prima data…eram foarte speriat si am dat cu pumnul in nasul adeversarului cat de tare am putut..si mi-am rupt 2 degete care si acuma dak stau la frig..sau dau noroc cu cineva ma dor

  • Ionut February 29, 2012, 11:04 pm

    Ba baieti cineva sa ma sfatuiasca si pe mine.. unul de varsta mea putin mai scund tot ma toaca la cap ca daca mai ai fac cv ma bate rauu :) si nujj ce sa fac sai dau sau ce sai fac am 13 ani nujj ce sa fac… :( ajutatima varooog

  • Ionut February 29, 2012, 11:05 pm

    Va roog eu mult detot

  • Ionut February 29, 2012, 11:06 pm

    SAI DAU SAU NUUU ?? :-??

  • Emanuel May 16, 2012, 5:55 pm

    aa Ionut nu am vazut comm tau! Te ajut eu acum :
    1.Daca mai vine la tine se da cu tupeu astea.. tu il impingi sau dai doar nu stai ca vaca :O
    2.Daca da si el incearca sa te feresti ! Uitete la copril lui (De la burta in sus) Daca vezi si cea mai mica miscare a lui de indepartezi !
    3.Cand nu este in aparare ia-l la o serie de pumni nu doar 2 ca daca dai doar 2 se enerveaza si te bate poate mai rau .Prinde-l intr-o serie de pumni si sa vezi dupaia ca te lasa in pace :) ;)

  • Anonim May 20, 2012, 10:17 am

    Nu conteaza cat de facut,mare,si puternic e celalat;)…Dak stii cum sa il abordezi,e floare la ureche.Chiar aseara a venit un amic de la academie de politie si mia aratat cateva tehnici,care sunt destul de simple,dar totusi,din 2-3 miscari il imobilizezi pe adversar la podea;)…Deci nu conteaza greutate,inaltimea,sau cat de facut esti…

  • alexandru May 30, 2012, 9:28 pm

    frate eu unul nu am astfel de probleme sunt din dolj si ma pricep la bataie in scoala nimeni nu ma bate am mereu pribleme cu diriga cine ma enerveaza ma duc inspre el si i dau un pumn in fata dar il dau bine sa nu se mai scoale daca vad ca tot se scoala i dau pumni in fata si picoare pana il las lat am o forta in picior incredibil de mare imi pot ridica piciorul la cap daca ma enervez i dau un picior la cap si cade jos, saptamana trrecuta am bagat un baiat de 18 ani in spital dintrun picior in cap

  • Lil r May 31, 2012, 10:12 pm

    am mai auzit de-astea ca vai ce bataus is , asa ca carate naibii

  • Andrei June 1, 2012, 1:33 pm

    sall all
    O data,unora li sa parut ca am fost fraier ca nu lam batut,desigur mam luat putin de el,dar ei mau despartit si eu am plecat din acea zona.As vrea sa ma apuc de un sport,ce ati recomanda mai bn,box,k1 sau ceva de genu jujitu am inteles,am primit un pamflet cu o sala si mai multe sporturi,care e aporape de casa.

  • Radu June 1, 2012, 4:34 pm

    @Andrei
    Cred ca ai primit un pliant nu un pamflet :))

  • Razvan June 2, 2012, 8:31 pm

    Boxul ajuta in bataie ?Practic box de crica 8 luni

  • Andrei June 6, 2012, 4:38 pm

    da,pliant,greseala mea :))

  • Lucian June 8, 2012, 1:28 pm

    Orice sport ce implica lupta ajuta in bataie, dar boxul nu il recomand la nimeni, pentru ca la cati pumni iti iei in cap, peste ceva timp vei avea probleme, gen parkinson. Poti rani pe cineva si fara a-l lovi in cap.

  • Lil r June 8, 2012, 6:18 pm

    ce parere aveti despre violenta din scoli si voi cum a.ti proceda daca a.ti fi in locul victimelor?

  • Razvan June 8, 2012, 9:36 pm

    Lucian nu e chair asa de rau la box ptr ca se poarta casti adica bn pana se ajunga la profesionisti :) SI mersi ptr raspuns

  • Razvan June 8, 2012, 9:40 pm

    aaa si eu am 14 ani :) da eu ma referam daca te ajuta in sesul in care te bati si ii dai una…. lovitura e mai puternica si mai precisa decat daca nu as fi facut box?

  • Noname June 20, 2012, 11:45 am

    Am avut ocazia sa trec si eu prin astfel de situati.
    La prima lupta am fost batut si injughiat ..Nu lovisem deloc persoana care a dat cu cutitul…Politia..mmm..ma asteptam la mai mult din partea lor,nici macar o amenda desi am facut N plangeri impotriva acelui individ…mi sa spus sa-l dau in judecata .Asta a fost tot. Acum vazand cum sta treaba cu legea si batausi care nu-s tari fara cutite ajunge sa te uiti urat la mine ca nu apuci sa scoti mainile din buzunar. Credetima e mai bine sa bati decat sa fi batut .Chear daca vei fi amendat nu conteaza dar loveste sa fi sigur de victorie. Daca nu sunt martori in jur dai adversarului pana intra in coma ,nu o sa iti para rau!

  • Bogdan June 24, 2012, 6:19 pm

    Intr-o lupta cel mai important este sa lovesti tu primul!Eu asa procedez cand pot,il las pe adversar sa ma injure iar eu ii raspund dandu-i un pumn in barba!Cheia succesului:Loveste primul!

  • Alex July 5, 2012, 1:00 pm

    Mda… Prima data am fugit de oponentul meu pentru ca eram in papuci si el era in tenisi cu inca 2 gorile dupa el,desi am stiut ca am facut o decizie buna pentru ca eu fug foarte rpd si sunt sigur pe mn.

  • Alex July 5, 2012, 1:03 pm

    Am facut o alegere buna?

  • Cena Danny July 5, 2012, 9:37 pm

    Salut! Numele meu este Danny, dupa cum vedeti prietenii imi spun Cena(Motive personale)… Parerea mea despre bataie este ca ar trebuii aplicata in situatii de urgenta si nu cred cu putinta ca daca vine unu la tine si se ia te tine sa incerci sa dialoghezi… Trebuie sa incerci sa-l tii in serii adica.. Daca esti stangaci dai prima data cu stanga si incerci sa respiri cand lovesti, si niciodata ,dar niciodata sa nu tii pumnul incordar,ci trebuie sa-l tii relaxat pentru ca lovitura sa vie cat mai fatala si rapida… Asta este parerea mea si ar trebuii aplicata. In ceea ce priveste picioarele: Cum s-a exprimat mai sus creatorul paginii, pumnul este rapid i-ar piciorul cel mai puternic. Eu unul nu cred asa ceva.. adica intr-adevar pumnul este rapid dar eu, am facut imposibilul si am facut din pumn si rapid si puternic in acelasi timp… Multa bafta si sper ca te-a ajutat mult comentariul meu. Si niciodata nu da inapoi ;) !

  • amx November 30, 2012, 11:13 pm

    Salut am si eu o ”dilema” la anu am duc la liceu si din cate am auzit la liceul ala sunt multi ”jmecherasi” care iti cer bani ca sa te lase sa intri in liceu……
    Ce sa fac as dori sa fac si box sau alte lupte karate nu stiu care e ce-l mai bun pentru a ma apara dar si neutraliza adversaru !!!
    Cine este din Braila ziceti-mi cateva cluburi de karate / box / etc .
    P.S : Am 1.75m 70 de kg nu sunt usor de doborat dar daca e sa fie vreo 2 3 ca mine nu cred ca am sanse….Salut si e BESTIAL ARTICOLU-L

  • Dani December 11, 2012, 11:32 pm

    hai ma fii serios … loviturile de picior sunt lente si ineficiente ?:))
    stand in garda , imi teleportez piciorul in capul tau si nici nu’ti dai seama :D mi’l teleportez !

  • Mortu December 24, 2012, 2:54 am

    Metoda cea mai aplicata si eficienta de mine a fost capu-n gura……si asta unora mai inalti ca mine ca de exemplu ma prindeau de maini ca sa nu-i pot lovi si pac una-n muie,stiti cum li se taie filmu ?Odata dupa ce m-o prins unu de maini si tras un cap in nas s-o uitat la mine 3 secunde si o fugit repede zicand lasa ca te prind eu(da vezi sa nu).Asemenea lovituri sunt socante cel inalt crezand ca e superior si ca nici n-o sa-ti treaca sa-l lovesti cand il vezi cat e de mare,gresit !!!! altuia la liceu tot mai inalt cu un cap ca mine si mentionez ca aveam si inca am 1.80 cm , acum 3-4 ani o comentat ca de ce n-am raspuns la romana ca sa nu ia el nota mica si mi-o dat un cap in cap care drept sa va spun nu l-am prea simtit si fara sa stau pe ganduri i-am spart gura cu capu’ si din nou amenintari cocalaresti gen “ti-o iei cand iesim afara”,si asta mi-a oferit incredere vazand ca 80% din cei cu gura mare habar n-au cei cu ei pe lumea asta insa am cautat sa ma feresc de cei cu ” spate”

  • Catalin January 14, 2013, 10:01 pm

    Spuneti-mi si mie va rog frumos , Sunt genul de om care nu se baga in conflicte sunt “Cuminte” Am fost prieten cu un tip de la mn din cls si akum mam certat cu el eu sunt singur iar ei sunt 3-4 nush ce sa fac spuneti-mi orice cum sa ii bat orice dar va rog fara “FUGA” nu vreau sa fug vreau sa ii bat rau inkt sa nu se mai ia de mn si sa ma tina minte ma jignesc striga dpa mn prostii si tot felu de….. unde sa lovesc ca saii doara cel mai tare? Va rog spunetimi..:)

  • Irina February 8, 2013, 10:02 pm

    Uhh, cativa baietii , ce imi pot da cateva sfaturi :). De cateva saptamani (2-3) cand vin de la facultate , ma asteapta un ¨macho¨in fata blocului, de fiecare data aceiasi replica : ¨Vrei sa te desfigurez?¨La inceput l-am ignorat , dar ieri cand s-a repetat incidentul , l-am lovit cu pumnul ( cu cata forta am putut : am 1,70 , 52kg’ subtirica) in zona gatului si am fugit. Acum mi-e frica sa nu se tina de promisiune :) Ce ar trebuii sa fac data viitoare sa il ignor, sa fug , sau sa il lovesc ? :D O sa fiu barbata :P

  • Ovidiu March 17, 2013, 7:40 pm

    Sunt uimit de unele raspunsuri care provin din majoritatea personajelor care au lasat mesaj pe acest blog.

    Majoritatea spuneti ca nu ati fost implicati in nici-un scandal, pai foarte bine, atunci nu va mai dati cu parerea si nu mai enumerati 2000 de tehnici si stiluri de lupta.

    Cand o sa va bateti pana va intra in reflex, atunci n-o sa mai intrati pe acest site sa va pierdeti timpul cu astfel de intrebari.

    In viata te lovesti de tot felul de persoane, vin la tine si te sclavesc, tu esti inteligent si mi-o dai peste nas din cuvinte iar eu iti car 5 pumni de-ti pute ochiu’, ce face inteligenta ta atunci? Se clatina iti zic eu.

    Vreti sa nu se mai lege lumea de voi ? Fiti seriosi, impunatori si la primul gest de ofensiva sau tentativa…loviti cu cea mai mare putere in nas, barba sau pometi si nu va mai opriti.

    Evitati cat se poate, daca nu sunteti buni pe brate, luati sticlele.

  • Catalin April 12, 2013, 9:50 pm

    constantin…imi poti da si mie id.ul tau..am cateva intrebari daca nu te superi!

  • Mihai June 17, 2013, 1:55 pm

    Salut!

    Practica cineva din Bucuresti Krav Maga? Sunt interesat de acest stil de autoaparare, am vazut ca sunt cateva cluburi in Bucuresti si nu stiu unde sa merg.

  • ovidiu July 22, 2013, 5:08 am

    salutare, am vazut in acest articol cum foarte multi baieti se intimideaza de fizicul adversarului. si asta e o problema ce tine de subconstient si de stare fizicului dvs (cum va vedeti voi insiva ) intr-un scandal cum ati mai spus cativa dintre voi, e bine sa incerci sa eviti pe cat posibil lupta fizica dar nici sa lasi capul in pamant, acest gest ii transmite direct ca te simti inferior fata de el. pe cand privirea ochi in ochi poate sa-l dezarmeze de tupeu. daca vedeti ca scandalul merge din ce in ce in mai rau incercat sa il loviti voi primii,daca loviti voi primii aveti o ansa in plus de a castiga lupta pentru ca dupa un pumn mai vine unu… asa ca fiti baieti buni cat se poate daca nu lasati bunatatea si umflati-le mutra. in caz ca sunt mai multi si doar unul din ei a cautat scandal cu tn. vorbeste cu ceilalti prieteni ai lui si spune-le sa va lase sa va rezolvati singuri conflictele,ca sa aiba mai multe sanse oferta ta cheama si tu cativa prieteni si daca nu iti este frica de individul care cauta scandal (frica ti-o poti stapani spunandu-ti in gand ca esti mai bun ca el). arde-l sau exista varianta de ai fi frica sa se lupte parte in parte cu tn vazand ca tovarasii lui nu se baga.,si asta din frica de a nu lua bataie si a se umili fata de prietenii sai. orkm tine-ti minte orice om e sensibil la barba. corentati-l si ceti vedea cum cresteti in grad :)

  • Doru November 23, 2013, 9:54 am

    Pentru auto aparare eu va recomand Krav Maga, nu exista o arta martiala mai eficienta pentru asa ceva.

  • Binebine December 27, 2013, 5:58 am

    Parerea mea este urmatoarea… articolul tau de-aici nu face decat sa dezamageasca oameni care dupa ce il citesc, chiar sunt partasi la un conflict violent.

    Ceea ce ai scris tu aici se refera strict la “creier” !
    Poa’ sa stie acest articol pe derost…daca atunci cand cineva se ia de el si inima pompeaza cu putere, campul vizual nu mai exista.

    Sfatul meu e sa dai cu mare mare mare mare putere in zona ochilor si a nasului, dai pana nu te mai opresti, dai primul, cand nu se asteapta.
    Asta daca sunteti 1vs1.

  • MaSimtVoinic March 7, 2014, 3:48 pm

    imi place acest articol.. am si eu o problema (am 13 ani) si 1 tip de 14 ani ,de la mine din clasa.. vrea sa ma bata,deoarece i-a spus unul ca eu vreau sa il bat(a mintit) si e normal ca il crede pe el.. problema e ca el vine cu ceilalti baieti si o sa fie gen 3 vs 1 vinerea care vine..

  • vlad March 10, 2014, 5:08 pm

    O mare prostie :)) mai bine taci si inghiti .. Si mai bine dai un ban cuiva si ti-l lucreaza aia de uita si cum il cheama….

  • robert April 28, 2014, 9:29 am

    si daca esti cu nevasta dupa tine ce faci?o iei la fuga?haide ti bai krate tiger,am 22 de ani de arte martiale.o furi de nu te vezi daca sar cativa handralai pe tine iar tu esti atent sa nu ia bataie nevasta.vorbiti din filme?

  • Cristi July 12, 2014, 1:57 pm

    cand am un conflict cu unu ma cred eu ca dau si cand vine la mine ma apuca un fel de frica..el da in mine dar pe mine ma apuca o frica sa nu dau.. mie frica sa dau nu stiu de ce .cum pot rezolva chestia asta

  • alessandro fcsb August 24, 2014, 4:15 pm

    eu am vazut campion european de kick box,cel putin la vremea aia.. batut de un tigan normal ca si aspect..nu vreun solid…,in fata clubului unde lucra ca bodyguard,cu simpla combinatie directa de stanga-croseu dreapta.concluzia este…cand te simti in pericol,sau te vezi pus in situatia de-a sta pe loc sa te aperi,neavand loc sa fugi sau sa eviti scandalul…spun doar atat: ;;viteza ucide-speed kills” cunoscatorii stiu a carui renumit antrenor apartine expresia. cu tot bjj-ul,kempo-ul,judo-ul,luptele,kick box-ul sau box-ul tau…viteza + precizia loviturii te pune in secunda doi jos.eu i=am studiat ffff bine miscarile si loviturile si mai ales tehnica si motricitatea lui mike tyson,si sincer cred ca daca inveti cat de cat sa lovesti precum lovea el,iute ,precis si sa pui ceva forta,n-ai adversar in fata.asta daca apuci sa loevsti primul,desigur.

Leave a Comment