Home Blog Cum te antrenezi fără sală

Cum se antreneaza detinutii fara acces la sala de forta

Am citit prima data despre acest exercitiu in urma cu 4 sau 5 ani. Cel care scrisese articolul l-a prezentat drept cea mai buna forma de antrenament pentru condamnatii fara acces la salile de forta ale penitenciarelor.

Omul facea studii legate de comportamentul detinutilor violenti si aprofundase preocuparea acestora pentru exercitiile fizice.

Americanii numesc in mai multe feluri acest exercitiu: burpee, squat thrust sau, in limbajul penitenciarelor, bastards.

Cate repetari sunt necesare?

Modul in care se executa exercitiul il vedeti in filmuletul postat aici. Detinutii obisnuiesc sa inceapa cu 20 de executii, merg in capatul celalalt al camerei si continua cu 19 repetari, apoi 18 repetari… si tot asa pana ajung la o singura executie.

Cine reuseste parcurga intreaga plaja de la 20 de repetari la o singura executie atinge categoric o forma fizica excelenta. Cei care incep de la 25 de repetari sunt ocoliti de obicei la confruntarile fizice, iar cei care incep cu 30 de repetari sunt dati naibii.

Aparent, inainte sa faci acest gen de antrenament, ai putea sa crezi ca e floare la ureche. Sfatul meu este sa incepeti moderat de la setul de 10 repetari pana la cel cu o singura executie. Eventual, la inceput, puteti face o pauza de 30 de secunde intre seturi.

Ce iti aduce acest exercitiu?

Beneficiile acestui gen de exercitiu sunt evidente. Energia generala creste puternic, capacitatea de efort atinge cote excelente, musculatura corpului este pusa serios la incercare deoarece cam toate grupele importante de muschi sunt angajate in miscarile presupuse de acest exercitiu.

De asemenea, extrem de important, faptul ca propriul corp trece din planul vertical in cel orizontal si invers de nenumarate ori creste agilitatea si balansul practicantului.

Cand apelezi la acest exercitiu?

Ideal, ar fi bine sa-l executi zilnic. Este o miscare foarte completa, te solicita intens si te ajuta sa-ti definesti musculatura concomitent cu atingerea unei forme fizice foarte bune.

Daca totusi preferi genul de exercitii practicate in salile de fitness si culturism, poti apela la acest exercitiu atunci cand nu ai cum sa ajungi la sala sau cand te afli in locuri in care nu ai acces la aparatura pentru bodybuilding. Sper ca in aceasta situatie sa nu fie vorba despre un penitenciar 🙂

PS: dacă te interesează să ai un corp așa cum natura l-a gândit pentru tine, ia-ți acum ghidul de nutriție paleo:

Corp de Animal – Ghid de Nutriție Paleo

Abonează-te prin email și primești ponturi la care doar abonații au acces! Trimit mail-uri zilnic. Fără SPAM, fără labe triste.