Home Blog Săritul corzii

Un exercitiu fizic extraordinar: saritul corzii

Ce beneficii aduce săritul corzii

Exista in lumea pregatirii fizice cateva exericitii care-ti pot ajuta corpul mai mult decat ti-ai putea inchipui. Si culmea, nu ai nevoie de un abonament la o sala de fitness pentru a le executa zilnic.

Asemeni flotarilor sau exercitiilor pentru mobilitate, despre saritul corzii se poate spune ca aduce beneficii speciale celor care-l practica.

Desi a fost privit mult timp ca o joaca pentru copii sau ca un exercitiu specific practicantilor de box, astazi o serie impresionanta de sportivi l-au introdus in rutina zilnica de antrenament, indiferent ca vorbim aici de sprinteri, inotatori, fotbalisti, rugbysti, practicantii sporturilor de contact etc.

Saritul corzii iti intareste psihicul

In fotbal, expresia „a sari coarda” inseamna ca unul dintre jucatori s-a ferit de atacul prin alunecare al unui adversar de-o maniera aproape comica. I-a fost pur si simplu frica de contact.

Amuzant este ca, la propriu, saritul corzii are un efect de intarire psihica.  Ca foarte multe dintre miscarile fizice cu mare repetitivitate, saritul corzii elimina stresul emotional, dezvolta puterea de concentrare si intareste vointa.

Saritul corzii iti dezvolta forta exploziva

Atunci cand sari coarda nu-ti soliciti doar musculatura gambelor, asa cum gresit sunt foarte mult tentati sa creada.

Acest exercitiu iti implica majoritatea grupelor de muschi ai corpului, inclusiv cele din zona superioara a acestuia. Dupa o perioada de practica, vei observa o tonifiere evidenta a musculaturii picioarelor, bratelor, a celei abdominale si chiar a spatelui.

In plus, o parte a acestor grupe de muschi sunt numiti si muschi ai reactiilor rapide pentru ca stau la baza capacitatii corpului de-a reactiona cu mare viteza (muschii abdominali au un rol urias in acest sens).

De asemenea, numarul mare de repetitii  presupuse de saritul corzii ofera forta exploziva corpului uman, un tip de forta mai greu de antrenat in salile de fitness.

Saritul corzii face minuni pentru postura corpului

Acest exercitiu iti obliga corpul sa stea intr-o pozitie corecta pentru a obtine echilibrul necesar executarii.

Pozitia de echilibru necesara saririi corzii contracta musculatura spatelui si ofera o memorie corecta de arcuire pentru coloana vertebrala.

O postura corecta a corpului aduce beneficii extraordinare calitatii vietii noastre. De exemplu, simplu fapt ca stai drept inseamna un volum mai mare pentru cutia toracica, conditii mai bune de functionare pentru plamani si, intr-un final, o oxigenare superioara si  un tonus general mai bun pentru organism.

Saritul corzii te ajuta sa slabesti

Expertii spun ca o ora de sarit coarda inseamna consumul a aproximativ 1000 de calorii. Aceste informatii trebuie insa acceptate doar orientativ.

De exemplu, un tip supraponderal, a carui constitutie fizica inseamna o masa musculara dezvoltata sub un strat adipos zdravan ar putea sa consume mai mult de 1000 de calorii intr-o ora, pe cand unul echilibrat corporal ar putea consuma mai putin.

Ideea de baza este insa ca acest tip de efort presupune un consum energetic destul de mare. Si chiar in conditiile in care contine o componenta anaeroba importanta, saritul corzii inseamna si beneficii majore pentru sistemul cardio vascular.

Alte castiguri demne de mentionat

Legate sau nu de cele spuse mai sus, trebuie amintit si faptul ca saritul corzii mai aduce o serie de beneficii speciale: mobilitatea, coordonarea, balansul, timing-ul, intarirea oaselor, capacitatea de efort etc.

Abonează-te prin email și primești ponturi la care doar abonații au acces! Trimit mail-uri zilnic. Fără SPAM, fără labe triste.

Următorul articol:

Articolul anterior: