Home Blog De ce este inotul special

De ce este inotul special

Beneficiile înotului

Daca obisnuiesti sa alergi pe o banda sau sa pedalezi pe o bicicleta statica pentru antrenamentul tau cardio, iti recomand sa incerci ceva diferit.

Ceva diferit, ceva mai placut si ceva mai bun din foarte multe puncte de vedere: inotul.

Atunci cand inoti iti misti cam toti muschii corpului. Probabil ca ai mai auzit acest lucru pentru ca e principalul beneficiu rostit de cei care il promoveaza ca tip de pregatire fizica.

Totusi, e bine sa stii adevarul intreg.

Iti misti cam toti muschii corpului daca variezi miscarile de inot. Adica daca inoti doar stilul clasic (crawl) vei pierde din joc anumite grupe de muschi mai bine solicitate de bras, de fluture de „spate” etc.

Din acest motiv, e important ca dupa o scurta perioada de obisnuire cu efortul, sa incepi sa variezi pe cat posibil miscarile.

Sa combini diversele tehnici, astfel incat sa lucrezi intr-adevar un numar cat mai mare de grupe musculare.

Intr-un fel, lucrurile stau ca si in antrenamentele de fitness sau culturism: mai multe tipuri de exercitii pentru acoperirea unui numar cat mai mare de grupe musculare.

De asemenea, daca tot te afli in bazin poti incerca o serie de exercitii care nu presupun altceva decat miscari de lovire sub apa.

Sunt excelente, presupun inclusiv efort anaerob si fac minuni pentru cresterea fortei musculare. Nu vei creste semnificativ in masa musculara, dar vei dobandi ceea ce as putea numi „calitate pentru fibra musculara”.

Alte beneficii ale inotului

Dincolo de faptul ca inotul presupune contractarea unui numar mare de grupe musculare, acest exercitiu fizic aduce si o serie de alte beneficii pentru sanatatea fizica si psihica a practicantilor.

  • intareste sistemul cardio-vascular
  • iti creste capacitatea pulmonara
  • iti creste capacitatea de efort
  • este un excelent eliminator de stres
  •  arzi mai multe calorii decat cand alergi
  •  iti dezvolti armonios musculatura

Fluturele este cel mai solicitant stil

Tehnica „fluture” este cam cea mai consumanta fizic dintre toate tehnicile obisnuite de inot.

Presupune cel mai mare consum caloric si te ajuta sa-ti cresti forta fizica de-o maniera as spune chiar impresionanta. Asta chiar daca in prima faza ai senzatia ca musculatura umerilor este cea mai solicitata.

Normal, numarul de calorii arse depinde de o serie de factori, de la greutatea corporala a inotatorului si pana la intensitatea cu care acesta executa miscarile.

Orientativ, un adult de 75 Kg consuma aproximativ:

  • 800 calorii/ora in fluture
  • 750 calorii/ora in bras
  •  650 calorii/ora in craul (inot clasic)
  •  500 calorii/ora in spate

De ce trebuie sa te antrenezi si pe uscat

Inotul are sun singur dezavantaj: nu te ajuta in ceea ce priveste cresterea densitatii oaselor.

Acest beneficiu il obtii cu ajutorul exercitiilor care presupun folosirea greutatilor, indiferent ca vorbim despre greutatea propriului corp sau greutatile libere (gantere, haltere etc.)

Personal, nu sunt atras de aparetele complicate de prin salile de fintess si nu obisnuiesc sa le recomand. Asa ca nu o fac nici de aceasta data.

Prin urmare, nu uita sa incluzi in sesiunile tale de antrenament si acest tip de exercitiu.

Mai mult, daca intentionezi sa faci sesiuni de inot solicitante, programeaza-le in zile in care nu faci un alt tip de antrenament pentru a nu intra intr-o stare nociva de supraantrenare.

Bonus din apa

Pe langa toate beneficiile despre care ti-am vorbit mai sus, exista inca unul extrem de important.

Spre deosebire de exercitiile fizice facute in afara bazinului, inotul nu-ti solicita articulatiile la fel de mult.

De exemplu, daca ai o sensibilitate mare in ceea ce priveste articulatiile, inotul te poate ajuta sa-ti mentii o capacitate de efort buna fara sa ti le afectezi.

In apa, greutatea corpului nu mai solicita articulatii, iar socurile preluate de organism atunci cand alergi sau faci alte miscari din sporturile de pe uscat lispesc aproape cu desavarsire in timpul inotului.

Inclusiv mersul pe bicicleta este mai „dur” din perspectiva acestor socuri pentru organism comparativ cu inotul.

Abonează-te prin email și primești ponturi la care doar abonații au acces! Trimit mail-uri zilnic. Fără SPAM, fără labe triste.