
Comediile romantice sunt unele dintre filmele preferate ale bărbaților.
De ce?
Pentru că bărbații au umor și pentru că o comedie romantică poate fi un pretext bun să interacționezi cu o tipă care-ți place.
De ce?
Pentru că o bună parte dintre bărbații care au umor sunt suficient de blegi încât cred că au nevoie de pretexte ca să interacționeze cu tipele de care se simt atrași.
Iar ideea de-a vedea un film amuzant cu o ea e o idee bună în general.
De ce?
Pentru că în comediile romantice el și ea se îndrăgostesc și ajung împreună la final.
Și de ce e asta important?
Pentru că ești bleg.
Glumesc.
Adică e posibil să fii bleg de felul tău, dar asta nu înseamnă automat că a te uita la o comedie romantică cu o fată înseamnă că ești bleg.
Mă asigur doar că te trag suficient în citirea acestui text încât să nu faci eroarea pe care o fac mulți flăcăi în ziua de azi – scanează ce citesc și vor apoi să știe ce-au citit.
Niște blegi.
În fine, care-i problema cu comediile romantice?
Dacă ești deja bleg de felul tău, riști să te prostească și mai tare.
Iar dacă nu ești prostuț de felul tău, dar te afli cumva la granița dintre teritoriul bărbaților OK și cel al blegilor, posibil să te tragă în cel de-al doilea.
Cuprins
Cum e posibil ca un simplu film amuzant să te prostească
Înainte de orice, nu uita că râsul în sine e foarte sănătos.
Mai ales pentru flăcăii care au impresia că dacă stau încruntați tot timpul vor transmite o seriozitate specific masculină, iar femeile se vor gândi că ei sunt tulburați de cine știe ce mari probleme ale lumii.
Asta chiar în timp ce înfulecă un burger la Mac.
Nici pe departe…
Pe de altă parte, râsul prostesc sau rânjitul non stop te fac să fii un mapeț.
Acum, nu de asta spun că multe comedii romantice pot contribui la prostirea ta.
Ci din două mari motive diferite:
- multe comedii romantice te fac să crezi că e acceptabil să fii prost
- multe comedii romantice te fac să crezi că e acceptabil să persiști în prostie
La ce mă refer?
Mă refer scenariul clasic pentru o comedie romantică.
Un el se îndrăgostește de ea.
El este deja un bleg, iar ea este deja o tipă super.
În încercările lui de a o cuceri pe ea, face tot felul de gafe.
Ce fel de gafe?
În general, este lipsit de îndemânare, sparge lucruri, scapă lucruri, se teme de tot felul de situații, reacționează prostește, face absolut tot ceea ce un bărbat stăpân pe el și pe situație nu ar face.
În tot acest timp, ea continuă să fie super.
Mai mult, nu doar că e super, dar în ciuda faptului că el s-a comportat ca un prost, ea îl apreciază și vrea într-un final să fie cu el.
De ce?
Pentru că are un caracter frumos – e corect, e altruist, e gata să se sacrifice pentru fericirea ea.
Acum, care este efectul acestui scenariu clasic pentru o comedie romantică?
Exact ce ți-am spus mai sus.
Te face ca bărbat să crezi că e acceptabil să fii prost și că e acceptabil să persiști în prostie.
De ce?
Pentru că prostul este premiat la final – ea rămâne cu el.
Prin urmare, o bună parte dintre cei care urmăresc astfel de filme ajung la concluzia că dacă ești tu însuți (adică te porți ca un bleg), vei impresiona femeia visurilor tale.
După cum vezi, partea din public care cred asta sunt bărbații.
Cum le influențează comediile romantice pe femei
În schimb, ce fac femeile?
Ahahaha….
Femeile râd în timpul comediei și chiar remarcă lucruri legate de diverse situații în care flăcăul este umilit sau se autoumilește:
„Ce drăăăăguuuuț!”.
Mai mult, într-o discuție cu flăcăul care a însoțit-o la respectivul film, ar putea spune că e firesc ca la final blegul să rămână cu fata super pentru că a avut curajul de-a-și asuma să fie cine este cu adevărat, iar femeile apreciază asta.
Este aceasta o ipocrizie?
Cam așa ceva.
Cu o nuanță, desigur.
Femeile cred de multe ori în ceea ce spun, doar că atunci când vine vorba de fapte preferă un tip care e bărbat în loc de un tip care e un mapeț.
Doar că aceleași comedii romantice ar putea să facă misiunea bărbaților care sunt bărbați ceva mai dificilă.
Adică anumite femei sunt influențate cultural să aștepte să fie distrate înainte să fie cucerite.
Mai ales când flăcăul cu care interacționează se poziționează din start ca un flăcău disperat să le câștige atenția.
De aici și situațiile în care tu vorbești cu o fată și ea nu face absolut niciun efort să susțină discuția.
De ce?
Pentru că nu ești George Clooney.
Că dacă erai George Clooney ai fi văzut că nu ți-ar răspunde doar cu da, nu, poate etc.
Și nici nu te-ar lăsa cu seen.
Problemea este însă nu doar că nu ești George Clooney.
Ci că te comporți ca și când ar fi datoria ta să o distrezi.
Și cum nu produci umor precum un profesionit, nici n-ai vreo șansă să faci asta. De altfel, de când ea te-a perceput ca un „prestator de servicii”, orice ai face tu din perspectiva umorului va fi destul puțin important.
Ea va crede despre ea că este tipa super din film, iar despre tine că ești blegul care a avut ghinion de data asta.
Deși femeilor le plac filmele cu final fericit, preferă realitățile în care la final rămân cu bărbatul, nu cu blegul.
Ce faci dacă ai apucat să te comporți ca-n comediile romantice
Adică ce faci dacă habar n-ai ce-nseamnă de fapt romantismul și ai apucat să te porți ca un bleg în relație cu o tipă care te atrage?
Iar ea a apucat să se simtă ca o tipă super care merită distrată?
Simplu, dacă tot ai luat-o pe calea inspirației de la Hollywood, continuă așa.
Doar că-n loc să continui să te porți ca un bleg în speranța că ea te va considera „drăguț”, e timpul să te porți ca un personaj din filmele de groază.
Ușor, nu te repezi spre drujbă sau alt obiect de romantism horror.
Ce fac diverse personaje în filmele de groază?
Unii mor.
Alții însă scapă de monstru.
Cum?
Făcând ceva ce nu au făcut până atunci.
Ce anume?
Depinde de film, dar ideea este mereu cam aceeași – pun piciorul în prag, încep să se comporte diferit, încearcă să lupte cu amenințarea etc.
Asta ai și tu de făcut.
Doar că amenințarea / monstrul nu este femeia cu care ai de-a face, ci tendința ta de-a te purta ca un fraier doar pentru că ai fost ușor spălat de creier de comediile romantice pe care le-ai urmărit.
Cum faci asta?
Simplu – nu te mai tratezi tu pe tine ca pe un fraier.
Ideea că dacă stârnești râsul ai putea stârni și atracție e valabilă dacă nu ești tu obiectul râsului.
Adică dacă nu ești clovn.
Una e să râzi cu ea, alta e să râdeți împreună de tine.
În al doilea caz, ar fi cam ultimul lucru pe care-l veți face împreună.
Apropo, există o presiune constantă asupra bărbaților să fie mai relaxați în astfel de privințe, să nu facă mare caz de faptul că ajung în situația de-a fi ironizați sau în situația de-a se râde de ei.
Nu intru acum în teorii ale conspirației legate de motivele pentru care e convenabil pentru societățile de consum să fie populate cu blegi.
În schimb, îți pot spune ceva – dacă ești bleg deja, nu face un titlu de glorie din asumarea slăbiciunilor tale.
N-ai decât să faci asta după ce devii șmecher.
Vei vedea că e cu totul altceva să te amuzi pe seama propriilor slăbiciuni când ai un statut de bărbat decât atunci când ești un mapeț.
Indiferent de ce spun filmele sau tipele cu care ai de-a face, felul în care te definești ca bărbat ar trebui să fie în acord cu natura ta.
Dacă tu crezi că natura ta este de caăacaăacios mic și amuzant, nicio problemă.
Fii un mic caăcaăcios mic și amuzant.
Dar dacă tu crezi că ar trebui să fii mai mult de atât, poartă-te ca un bărbat și scutește-i pe alții de prilejul de-a se amuza iar și iar pe seama ta.
5 comedii romantice pe care chiar merită să le vezi
Acum, nu toate comediile romantice te prostesc.
Unele, din contră, te fac mai deștept ca bărbat când vine vorba de interacțiunea cu femeile.
De exemplu….
Stai un pic!
Am pus în paranteză și anii în care aceste filme au fost lansate.
E o formă de-a-i ține departe pe blegii care cred că dacă un film a fost făcut acum niște zeci de ani automat trebuie să fie slab.
Ei sunt slabi, doar că nu știu.
Bun…
1. Tao of Steve (2000) – pentru că orice bărbat trebuie să vadă acest film. Mai multe despre acest film am scris aici.
2. Office Space (1999) – pentru că transformarea eroului principal în urma unei ședințe de hipnoză nefinalizate este un exemplu de schimbare bruscă și cu efecte majore.
3. Stupid Crazy Love (2011) – de asemenea un film în care eroul principal se transformă în ceea ce nu părea că poate fi. Dar nu pentru asta-l recomand, ci mai ales pentru excelenta descriere a situației în care un bărbat crede că totu-i în regulă, iar soția / iubita crede că totul este în regulă cu altcineva.
4. Overboard (1987) – scenariul pare exagerat – un bărbat dintr-o clasă inferioară stârnește într-un final atracție unei femei dintr-o clasă superioară. Și totuși, filmul are grijă să te asigure de un adevăr adevărat – femeile heterosexuale vor fi mereu atrase de bărbații care sunt bărbați.
5. Shawn of the Dead (2004) – pentru că e o comedie romantică diferită de majoritatea comediilor romantice. Și ai nevoie să vezi și altfel de comedii romantice.
PS: dacă vrei să te distrezi la comediile romantice fără să devii un mapeț obosit pe care femeile să-l trateze ca pe un fel de frate mai prostovan, învață cum să te comporți ca un bărbat:
Sigur pe Tine – Cum să cucerești femeile cu ajutorul siguranței de sine